Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
31. januar 2002 - 14:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kryptering i Delphi

Hvis jeg skal køre en nogenlunde sikker kryptering-algoritme i Delphi, hvad skal jeg så bruge?
Avatar billede ziron Nybegynder
31. januar 2002 - 14:43 #1
indy har lavet noget med base64 menere jeg...

/ZIRON
Avatar billede martinlind Nybegynder
31. januar 2002 - 14:43 #2
Den samme som hvis det var et hvilket som helst andet sprog ( C, C++ )
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
31. januar 2002 - 14:44 #3
Nu er problemet bare, at base64 er så let at bryde, at der ikke er tale om kryptering, men omkodning...
Havde jeg også tænkt på i starten, men da det tog 10 minutter at bryde på et stykke papir, opgav jeg...
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
31. januar 2002 - 14:45 #4
martinlind: Jeg tænkte mere på om nogen her havde nogle erfaringer med det?
Avatar billede martinlind Nybegynder
31. januar 2002 - 14:45 #5
TribleDES er en mulighed
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
31. januar 2002 - 14:46 #6
Martin: er tribleDES ikke ulovligt til privat brug i danmark?
Avatar billede ziron Nybegynder
31. januar 2002 - 14:46 #7
hmm okay jeg ved ikke noget om base64 og hvordan den kryptere. men ellers må du da bare til at skrive et selv, det er hvad jeg leger med i et projekt lige for tiden. men det er en meget let kryptering...

/ZIRON
Avatar billede martinlind Nybegynder
31. januar 2002 - 14:47 #8
Du bestemmer da selv hvilken kryptering du vil køre, med mindre der er lic. på den, det ved jeg ikke om der er. Men her er et link til

Advanced Encryption Standard (AES), Delphi implementation

http://www.eldos.org
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
31. januar 2002 - 14:53 #9
Jow; mig der oder rundt, sorry:

=< 64 bit kryptering er lovligt i danmark..
derover skal man have tilladelse fra USA af f.eks. VerySign
Avatar billede martinlind Nybegynder
31. januar 2002 - 14:55 #10
Jeg vil sku da skide på USA, hvis jeg har lyst til at kryptere 748 bit så gør jeg det Fuck Echelon eller hvad det nu hedder
Avatar billede ziron Nybegynder
31. januar 2002 - 14:56 #11
det er godt martin sådan skal det være.... op med fingerne :)

/ZIRON
Avatar billede martinlind Nybegynder
31. januar 2002 - 14:59 #12
Dem begge to *GG*
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
31. januar 2002 - 15:02 #13
Du har ret... Kommer lige i tanke om at min PGP faktisk er indstillet til 4096 bit... Ehm.. :)
Takker - det er lige hvad jeg kunne bruge :)