Avatar billede tue Nybegynder
08. maj 2000 - 20:54 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

<!--#include file="../../infostat.inc"-->

Hvorfor virker dette her ikke ???

<!--#include file="../../infostat.inc"-->

Hvis man gøre sådan her virker det:

<!--#include file="infostat.inc"-->

Men jeg skal henvise til en fil der ligger to mapper tilbage !
Avatar billede sa Nybegynder
08. maj 2000 - 21:00 #1
Det var jo faktisk et godt spg.(!), for jeg lavede for et par dage siden et script, hvor jeg includede en fil, der så 4 mapper tilbage, og det virkede perfekt med nøjagtig den samme skrivemåde som du bruger... - Er du sikkert på, at den ligger to mapper tilbage? (Nåja, det er naturligvis et dumt spg., for det må du jo være...)

Det kan måske have noget med servertypen at gøre?
Avatar billede tue Nybegynder
08. maj 2000 - 21:05 #2
Jeg tester det på min IIS server ( Internet Information Services ) !
Avatar billede tue Nybegynder
08. maj 2000 - 21:09 #3
...under Win2000 !
Avatar billede sa Nybegynder
08. maj 2000 - 21:12 #4
Det skulle vel i teorien ikke have noget at sige (har ikke selv prøvet det dér), men det skulle i hvert fald være den korrekte måde at skrive det på, da det har virket for mig.
Avatar billede tue Nybegynder
08. maj 2000 - 21:15 #5
Er du helt sikker på at det er den måde du gør det på ???

Prøv lige at skriv din "include" kode her !
Avatar billede sa Nybegynder
08. maj 2000 - 21:28 #6
<!--#include file="../../../../inc/beskyt.inc"-->

(filen lå 4 mapper tilbage i en undermappe kaldet "inc")
Avatar billede tue Nybegynder
08. maj 2000 - 21:33 #7
Det virker ikke, tester det lige på en "rigtig" server !
Avatar billede tue Nybegynder
08. maj 2000 - 21:38 #8
Ok, det virker når jeg ligger det op på en rigtig server, men er det nogen der kan forklare mig, hvorfor det ike virker på min interne server ???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. maj 2000 - 01:28 #9
Uha, jeg ved ikke præcis hvad IIS server gør, men mange servere
har begrænsninger på hvilke kataloger på serverens harddisk, der
kan tilgås. Typisk kan serveren kun "se" filer under visse kataloger.
Du kan med "../.." komme uden for sådant et katalog.

Og det har nemlig noget med sikkerhed at gøre !

Hvis det lyder rimeligt, kan du gøre et af 2 ting: flytte filen indenfor
sådanne kataloger, eller (med stifinderen) gøre katalogt, den ligger
i tilgængeligt for IIS.
Avatar billede sa Nybegynder
09. maj 2000 - 09:21 #10
Ja, hvis mappen ligger uden for det område, der er defineret til at høre under IIS, vil det naturligvis være et problem - ligesom hvis man forsøgte at hente nogen fra en anden brugers mappe på en delt server, men man må da næsten antage, at det ikke er tilfældet: Hvis man programmerer noget og ønsker at teste det vha. IIS, vil man vel normalt lade alle filer ligge i mapper, der bruges af IIS.
Avatar billede tfnm Nybegynder
09. maj 2000 - 20:15 #11
<!--#include file="fil.inc"--> bruges til filer, der ligger i samme bibliotek, som filen de kaldes fra. Hvis du vil bruge include-filer, der ligger andre steder, skal du bruge <!--#include virtual="../../fil.inc"--> eller f. eks. <!--#include virtual="/fil.inc"-->.
Avatar billede tue Nybegynder
12. maj 2000 - 20:13 #12
Ok, tak for hjælpen !