Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
29. januar 2002 - 23:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Låser Tekst-felter

jeg har lige downloaded Director 8.5 Trail, men når jeg vil ændre på mine properties for min film, låser den alle tekst-felterne så jeg ikke kan ændre i nogen af dem (udover de forud-indstillede værdier)...

hvad går der galt?
Avatar billede lingoman Nybegynder
30. januar 2002 - 00:09 #1
Hvad er det precist du gør ? Hvilken property prøver du at ændre, og til hvilken værdi ?
mvh geo
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
30. januar 2002 - 00:15 #2
Jeg genstartede... det virkerede...
Nu har jeg et nyt problem :)
Når jeg loader en QuickTime Movie (jeg har downloaded "Gettin' Started" fra deres hjemmeside), så vil den ikke vise den som en QuickMovie - men derimod laver den bare et usynligt, lille felt... Ikonet i Cast'en er også bare blankt...
Avatar billede lingoman Nybegynder
30. januar 2002 - 00:23 #3
Har du installeret quicktime ?
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
30. januar 2002 - 00:25 #4
Jeg har lige downloaded det og installeret det - og genstartet
Avatar billede lingoman Nybegynder
30. januar 2002 - 00:28 #5
hvordan har du importeret din qt fil ?
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
30. januar 2002 - 00:30 #6
Som de gjorde i QuickTime-videoen (guiden)..
File -- Import -- Select All -- 24 Bit (alle) -- Bitmap (ikke GIF, alle)
Avatar billede lingoman Nybegynder
30. januar 2002 - 00:35 #7
File>> Import >> Link to external file
Vælg *.mov
Avatar billede lingoman Nybegynder
30. januar 2002 - 00:42 #8
Har du fået det til at virke ?
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
30. januar 2002 - 00:43 #9
Samme problem
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
30. januar 2002 - 00:45 #10
Avatar billede lingoman Nybegynder
30. januar 2002 - 00:50 #11
Hvis du stadig ikke kan se den i cast er der noget galt med Director.
Jeg har netop installeret trial versionen for at se om problemet ligger der, men alt fungerer som det skal. Importerede QT fil som beskrevet og trak den ind på stage.

Lavede en

on exitFrame
  go to the frame
end
indstatte den som frameScript for at lade filmen spille til ende

og trykkede "Play". Det fungerer perfekt.

Hvor meget RAM har du på din maskine ?
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
30. januar 2002 - 00:52 #12
96MB Ram
Avatar billede lingoman Nybegynder
30. januar 2002 - 00:53 #13
Prøv at åbne en ny film uden andet end din QT film. Det ser ud til at vi skal isolere problemet først.
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
30. januar 2002 - 00:55 #14
problemet er der også, selvom jeg åbner en ny film og kun tilføjer filmen
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
30. januar 2002 - 00:56 #15
HOVSA: Jeg tilføjede en anden QT film og den virker som den skal - er der så noget galt med den QT-film jeg downloadede med guiden?
Avatar billede lingoman Nybegynder
30. januar 2002 - 00:59 #16
Glæder mig at du fik løst det :)

Du kan i alle fald være sikker på at hvis QT filmen ikke afspiller godt i QT playeren, så vil det være endnu værre inde i Director.

Jeg smutter nu så hvis du stadig har brug for hjælp må en anden overtage herfra.
Avatar billede tha-crazy-boy Nybegynder
30. januar 2002 - 00:59 #17
jeg kan sagtens afspille filmen i QT uden for Director