Avatar billede winkill Nybegynder
08. maj 2000 - 15:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IIS/PWS og Access databaser/ASP

Jeg har lavet et simpelt script der åbner en database, henter en værdi og lukker databasen igen.

Scriptet virker fint på andre servere, men på min egen server får jeg en "Unspecified Error" (Provider (0x80004005)) når jeg kører scriptet anden gang, og der går ca. 30 sekunder inden jeg igen kan køre scriptet uden fejl.

Da det kun er på mine egne servere at fejlen opstår er jeg overbevist om at det må være en fejlkonfiguration af serveren der giver problemet, men jeg fatter ikke hvor.

Problemet opstår både på min Win2K/IIS og på min Win98/PWS

Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede mlarsen_dk Nybegynder
10. maj 2000 - 12:45 #1
Kører du med eller uden DSN?
Det kunne jo tænkes, at du ikke har den ODBC-driver installeret, som du skal bruge, selvom du benytter DSN-less connections.

Hvad med at poste sourcen? Det ville gøre det noget nemmere..
Avatar billede winkill Nybegynder
11. maj 2000 - 10:24 #2
Jeg bruger ikke DSN, men har opdaget at problemet forsvinder når jeg bruger DSN...

Her er koden.

dim strConn,objConn,objRs,strSQL

strConn = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=myData.mdb"
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.Open strConn
Set objRs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "INSERT INTO TestTable (theKey, theValue) VALUES ('One', 'The first test.')"
objRs.Open strSQL, objConn, 1, 3
objRs.Close
objConn.Close
Avatar billede winkill Nybegynder
30. maj 2000 - 20:42 #3
1. 2. 3. solgt til højest bydende.