Avatar billede hellbringer Nybegynder
28. januar 2002 - 23:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Scroll bar

Hvordan får jeg min scroll bar ud fra selve hjmmesiden og over på explorer vinduet og får siden til at forlænge sig når der kommer flere tags. Du kan se mit problem på (beam.to/tfm --> tagwall) der kan du se at scroll baren er inde i siden. Jeg vil gerne have det lige som på (http://www.guru3d.com) der er scroll baren uden for siden.
Avatar billede entracore Nybegynder
28. januar 2002 - 23:48 #1
Dette kan du gøre ved enten at opbygge dine side i frames eller benytte iframe.

Iframe eksempel:
---------------------------
<table height="100%" width="75%" align="center">
<tr>
<td><iframe src="side.html" width="100%" height="100%"></td>
</tr>
</table>

Så kommer scrollbaren inde på selvesiden.
Avatar billede crazykiddo Nybegynder
28. januar 2002 - 23:49 #2
det du har gjort er enten i frames eller lignende... du skal lave det i php eller noget med include. så det er en hel side og ikke en side inden i en side.
Avatar billede jonatand Nybegynder
28. januar 2002 - 23:49 #3
Han vil have den ud, ikke inde på siden.
Avatar billede cdc Novice
29. januar 2002 - 00:06 #4
Dine frames er bygget forkert op. Din øverse frame skal fylde hele siden, og din nederste frame skal indeholde to kolloner, i højre kollonne venstre justerer du det hele. Så for du hele scrolbaren ude til højre og slipper for de to som jeg kan se

/cdc
Avatar billede cdc Novice
29. januar 2002 - 00:13 #5
Prøv at atbejde med denne:

<html>
<head>
<title>Scroll</title>
</head>
<frameset rows="86,*">
  <frame name="banner_top" src="top.htm" scrolling="no" noresize>
  <frameset cols="150,*">
    <frame name="menu_højre" src="menu.htm" scrolling="no" noresize>
    <frame name="text-main" src="din_mainpage.htm" scrolling="auto" noresize >
  </frameset>
  <noframes>
  <body>
  <p>Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer.</p>
  </body>
  </noframes>
</frameset>
</html>

/cdc
Avatar billede hellbringer Nybegynder
29. januar 2002 - 15:11 #6
jeg bruger iframes og tabeller ikke frames.........
se kilden på beam.to/tfm så kan i se hvordan jeg har gjort.

BTW.....jeg kan ikke finde ud af php :(