Avatar billede lkhlars Nybegynder
28. januar 2002 - 14:59 Der er 7 kommentarer

Violation of constraints

Hej

Problemet: ved kopiering af data fra temp tabeller til tabeller i en replikering sker der en "violation of constraints -  duplicate rows" - OK - den er klar nok. Det underlige er, at der ikke er duplikatte nøglefelter da de er sorteret med distinct. Hvad sker der? Nogle ideer til at omgå problemet?
Avatar billede terry Ekspert
28. januar 2002 - 15:05 #1
If you say that there IS NOT a duplicate key then you dont have a problem :o)
Or maybe there is!
Avatar billede lkhlars Nybegynder
28. januar 2002 - 15:06 #2
How to I do check for this without running through all the data from replicator?
Avatar billede terry Ekspert
28. januar 2002 - 15:14 #3
Well to be honest I dont use replication so I wouldnt know the easiest method. This is taken from Books Online, which I suggest you read.

Conflicts Occur When Merging Newly Inserted Rows That Contain Identity Columns
If conflicts occur when merging newly inserted rows that contain identity columns, use the Replication Conflict Viewer to determine the cause of the conflict. An insert conflict is usually caused by inconsistent enforcement of constraints between Publishers and Subscribers. Also, identity columns must be used with caution. You must assign each Subscriber that will insert new rows containing an identity a unique range of identity values.
Avatar billede lkhlars Nybegynder
28. januar 2002 - 15:36 #4
I am not using ms sql inherited replicator technique but are using osql - well maybee there is somewhere a check for constraints perhaps on the recieving table......
Avatar billede terry Ekspert
28. januar 2002 - 15:46 #5
no idea waht osql is :o(
Avatar billede nolle_k Nybegynder
29. januar 2002 - 12:12 #6
Tag og benyt UIID som Nøgle istedet for! De er garanteret til at være Unique på denne jord!
Avatar billede nolle_k Nybegynder
29. januar 2002 - 12:12 #7
Jeg mener selvfølgelig GUID!