Avatar billede alvion Nybegynder
28. januar 2002 - 08:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor bliver min php.ini fil ikke indlæst

Konfiguration:

Redhat Linux 7.0
Apache 1.3.22
PHP 4.1.1 (som Apache-modul)

Jeg har placeret en php.ini fil i /usr/local/lib/php.ini men det virker som om, at den ikke bliver læst.

Jeg har bla. rettet max_execution_time til 3600, men en phpinfo() viser blot 30 i denne værdi.

Se selv på http://admin2.netlag.dk/phpinfo.php

Jeg har genstartet Apache indtil flere gange.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede snowball Novice
28. januar 2002 - 08:48 #1
Ligger php.ini ikke normalt i /etc/php.ini !? (det gør min i hvert fald ;))

Snowball
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. januar 2002 - 08:48 #2
På PC bilver der automatisk genereret en php-ini i mappen C:\windows\
Kunne det være en lignende default på Linux? Og kikker PHP-booteren der først?
Avatar billede alvion Nybegynder
28. januar 2002 - 08:52 #3
Jeg har også prøvet at placere den i /etc/php.ini
Avatar billede vildmule Nybegynder
28. januar 2002 - 10:50 #4
Et lille tips ! hvis man ikke har adgang til sin PHP.ini fil, så findes denne dejlige funktion i PHP

http://www.php.net/manual/en/function.ini-set.php

Den ændrer i PHP.ini men kun så længe scriptet kører :o))

<?
ini_set ("max_execution_time" , "3600")
?>
Avatar billede myplacedk Nybegynder
28. januar 2002 - 14:31 #5
Prøv at køre en phpinfo().
Så vidt jeg husker står der et eller andet sted, hvor den kigger efter php.ini.
Avatar billede alvion Nybegynder
28. januar 2002 - 15:27 #6
Hmm... myplacedk -> Prøv lige at læse mit spørgsmål godt igennem én gang til... ;-)

vildmule -> Jeg kender godt ini-set() men bruger den helst ikke (det er noget gris...). Desuden hjælper den mig ikke i mit egentlige problem, nemlig at sætte "max_post_size" og "max_post_filesize" op. De skal nemlig sættes inden php-scriptet kaldes.

Anyway jeg har løst det ved at slette apache+php og installere dem igen fra kildekoden.
Avatar billede vildmule Nybegynder
28. januar 2002 - 15:33 #7
Tja, jeg skulle måske have sat det som kommentar, men det kunne måske have afhjulpet dig med dit problem.
Det er heller ikke alle som MÅ ændre direkte i PHP.ini og så det er det faktisk en ret god funktion.
Du kan godt kalde det gris, men jeg synes heller ikke at alle mine scripts bare skal have lov til at smadre serveren fordi jeg har sat det i PHP.ini at max_execution_time skal være 3600, der er det smart at hvis man skal bruge det kan sætte det i det script man VED at det kommer til at kræve lidt længere tid.

Men du spurgte om noget helte andet og jeg kan godt forstå at du vil have fuld styring over hvad du laver.

VH
Claus