Avatar billede killerviruz Nybegynder
27. januar 2002 - 22:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Aktivt Vindue???

Jeg er igang med at programmere en avanceret chat...
Til formålet har jeg brug for en funktion der kan checke om en bruger er aktiv...

Her er problemstillignen:
------------------------------------------
En bruger sidder og chatter, han minimerer pludselig sit chat-vindue fordi han lige skal ordne noget andet.
Her ønsker jeg så at de andre brugere kan se at personen ikke længere har sit chat-vindue øverst, og dermed ved at hvis de skriver til brugeren, er det ikke sikkert han ser beskederne...
Jeg har altså brug for en javascript funktion der kan tjekke om browservinduet ligger øverst, og derefter sende vinduets state videre i en querystring...
Så i tilfældet med brugeren der minimerer sit vindue, vil vinduet automatisk i baggrunden fx åbne siden "chat.asp?windowstate=inactive".
---------------------------------------------------

Jeg ved at de bruger en sådan funktion på TV2s spil-sider.
Håber i forstår spørgsmålet =)

Venlig hilsen:
Thomas Dippel
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. januar 2002 - 23:09 #1
Jubii bruger ikke javascript, mne JSP/java tl deres spilsider...
Avatar billede killerviruz Nybegynder
27. januar 2002 - 23:34 #2
Hvem sagde noget om jubii ;o)
Jeg ved godt at det er lavet i java... men der må findes en måde at få denne funktion lavet i javascript...
Sidder der ikke en lille guru derude der kunne være behjælpelig med en løsning :D

Om ikke andet gør det ikke noget at funktionen er i java istedet... bare den ikke fylder mere end 1x1 pixel og den sender data videre i en querystring
Avatar billede killerviruz Nybegynder
28. januar 2002 - 22:36 #3
Jeg har selv fundet en metode til at tjekke vinduets state...
Skulle nogle være interesseret, så er her gennembrudet jeg kom frem til...
Scriptet lavede jeg kun til at teste med, og det sender derfor ikke nogle data i en querystring, men opdaterer indholdet i en tekstbox =)

<script language="javascript">
function CheckState(){
window.onblur = function(){
    checkfocus.Status.value='Inactive'
    }
window.onfocus = function(){
    checkfocus.Status.value='Active'
    }
</script>
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>New Page 1</title>
</head>
<body onload="CheckState()">
<%If request("mode")="" Then%>
<p align="center"><a href="#" onclick="window.open('focus.asp?mode=window','','width=640,height=480');">ÅBN VINDUE</a></p>
<%Else%>
<form method="POST" name="checkfocus">
  <p align="center"><input type="text" name="Status" size="100" value="Active"></p>
</form>
<%End If%>
</body>
</html>