Avatar billede theill Nybegynder
27. januar 2002 - 12:03 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Overall indtryk af dansk-udviklet download site

Jeg er med til at udvikle Filebasket, der findes paa adressen http://www.filebasket.com/

Filebasket er et nyt download site i stil med det legendariske (men nu lukkede) WinFiles.com. Med tiden haaber vi at blive et alternativ til download.com og Tucows (for at naevne nogle af de store ;-). Vi haaber at opnaa dette paa en lang raekke maader, fx ved at give software authors god mulighed for at vedligeholde deres programmer fra vores, tilbyde vores alm. brugere mange smaa hjaelpe-redskaber (fx har vi integration til WatzNew og Download Accelerator) samt have et web site brugerne finder laekkert at browse rundt paa (der findes alt for mange download sites der ligner en daarlig FrontPage mock-up).

Jeg har brug for input paa flg. omraader:

1) Browser Kompatibilitet
Test af forskellige browsere. Vi har selv testet med IE4+, NS6+ & O6+ under Windows. NS4.7x proever vi at undgaa da vi bygger vores site vha CSS som NS4.7x har _for_ mange problemer med; maaske supporter vi den med tiden - lad os se hvor mange hits vi faar fra folk der bruger denne browser. Indtil videre er det under 1%.

2) Load Time
Load tid paa forskellige forbindelser (modem, ISDN, ADSL hastigheder); vi bruger frames og har opdaget nogle underlige requests paa 'subframes' fra MSIE5.5 der goer at det tager flere sekunder foer den requester disse subsider. Det giver (hvis jeg kigger paa access_log'en) load-tider op paa 30 sekunder hvilket er adeles uacceptabelt.

3) Ideer til forbedringer
Generelle ideer til forbedring af vores web site -- er der nogle ting vi kan lave om? Fjerne/tilfoeje noget grafik, mere/mindre tekst, program listings anderledes sat op, etc, etc -- vi har brug for *alle* de ideer I kan komme op med.

// Mvh Peter Theill -- http://www.filebasket.com/
Avatar billede dna Nybegynder
27. januar 2002 - 12:08 #1
Fuck et nice site.... bare hvad jeg har at sige...

dna
Avatar billede wizee Nybegynder
27. januar 2002 - 12:10 #2
Rigtig flot site. Jeg bruger Konqueror 2.2.1 (Linux) og der er ingen browser fejl på siden.
Mht. load time bruger jeg 512/256 og den loader hurtigt.
Avatar billede xzxzx Nybegynder
27. januar 2002 - 12:11 #3
Hmm.... det er vidst ikke taget så meget højde for dårligt seende?
i setdet for at angive størelsen med px; så brug em; da man selv kan zoom ud/ind som det passer. Det tager vidst ikke skade på designet, alligevel.

Med den der More\/ funktion, burde der også være en mulighed for at kører opad.

Mvh - Casper S
www.enter-s.dk
Avatar billede wizee Nybegynder
27. januar 2002 - 12:12 #4
3) hmmm, hvad med noget software til linux...??
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
27. januar 2002 - 12:13 #5
Overall indtryk, meget professionelt..

Fedt med så avanceret sortering..

NS6.2.1, Opera6, IE = nice

ja der er ikke så meget at sige.. har har overvejet projektet nøje, designet er stylish, brugervenlighed/overskuelighed fornem selv om i har så mange muligheder...  det skal nok blive en succes hvis folk finder jer..

10@13
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
27. januar 2002 - 12:14 #6
Meget flot.

Men der kommer en fejl i IE 6 ved onload.

line 42: 'document.images [...]' is null or not an object.
Avatar billede theill Nybegynder
27. januar 2002 - 12:15 #7
Ang brug af 'px' og 'em'; Jeg havde i foerste omgang brugt 'xx-small', 'x-small', etc (relative stoerrelse) saa det netop var muligt at zoom ud/ind. Da disse relative stoerrelse er *meget* forskellige alt efter hvilken browser + OS man koerer skiftede jeg til 'px' der virker godt paa alle de testede browsere.

Jeg proevede ogsaa 'pt' men der var ogsaa forskellige. Jeg proever at give 'em' et forsoeg ... tak :-)
Avatar billede xzxzx Nybegynder
27. januar 2002 - 12:18 #8
Ena den ting vil måske være søgemaskinen.
- Hvis man søger efter noget, og den ikke finder det siger den så "at den ikke kunne findet noget", den prøver så igen på en eller anden måde, og hvis den heller ikke finder noget ber den den om man prøver at lave en ny søgning?

hvis man ser på: http://www.hvadfesdk/casper.html siger den jo ikek bare "At siden ikke kunne findes, prøv igen". Den kommer med nogle forslag til hvad man kan gøre for at finde det man søger. Prøv det - at give tip til brugeren.
Avatar billede xzxzx Nybegynder
27. januar 2002 - 12:20 #9
Ok ;).

men i kategorioversigten til venstre kunne man sagtens sidte den 1, gerne 2px op.
Avatar billede theill Nybegynder
27. januar 2002 - 12:22 #10
xzxzx - god idee; vi kan give brugerne nogle hints paa hvad han maaske burde soege efter, om han kender firma-navnet, typen af programmet, etc.

Den er skrevet paa listen :-)
Avatar billede theill Nybegynder
27. januar 2002 - 12:31 #11
xzxzx: "men i kategorioversigten til venstre kunne man sagtens sidte den 1, gerne 2px op"

Du har ret -- det er hermed gjort .. og det ser stadig fint ud (var bange for det ville fylde for meget).
Avatar billede xzxzx Nybegynder
27. januar 2002 - 12:34 #12
theill >> Der er flere gode tips på:
http://www.dialogdesign.dk/goderaad.html
Avatar billede theill Nybegynder
27. januar 2002 - 12:44 #13
Takker, bukker og lukker!
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
27. januar 2002 - 14:43 #14
Min win script debugger giver onload:

Fejle line 42: 'Dokument images er null eller ikke et objekt'
document.images[id].src = "gfx/ico.menu." + id + ".disabled.gif";

Et godt generelt råd er, at tekst ikke bør indeholde mere end ca. 45 anslag pr. linie. I tilfælde med korte tekster (som jeres) kan man uden tøven gå op på ca. 60 anslag pr. linie. På min 1.024 x 768 skærm har nogle af jeres tekster op til 143 anslag pr. line. Overvej evt. at dele teksten op i kolonner, så I kan holde jer omkring de 60.
Avatar billede xzxzx Nybegynder
28. januar 2002 - 08:38 #15
Tak for point.