Avatar billede gimdner Nybegynder
27. januar 2002 - 11:32 Der er 20 kommentarer

En regneopgave :)

Jeg er ved at lave en side, som skal foretage 2 forskellige udregninger af de samme tal. Hvilken udregningsmetode som skal bruges, bestemmes af et felt i min db kaldet "ruleset". Hvis dette er = "Max Rounds" skal den ene udregning bruges, og hvis det er = "Chargers Only" skal den anden bruges. Når udregningen så er foretaget, skal resultaterne udskrives på siden.

Nogen som kan hjælpe her?
Avatar billede gimdner Nybegynder
27. januar 2002 - 11:36 #1
glemte jeg at sige at der også i db'en er 8 felter som skal bruges i udregningen? :)
Avatar billede rune_c Nybegynder
27. januar 2002 - 11:38 #2
if rs("ruleset") = "Max Rounds" then
  Response.Write 100/100*100
else
  Response.Write 100/1000+100000
end if

er det du skal bruge?? ellers må du lige kommer med en bedre forklaring

/Rune
Avatar billede gimdner Nybegynder
27. januar 2002 - 11:40 #3
jeg har fire felter til hvert hold. Hvis det er max rounds skal man bare bruge et samlet tal for hvert hold, men hvis det er chargers only skal jeg kun bruge resultatet af 2 runder fra hvert hold
Avatar billede rune_c Nybegynder
27. januar 2002 - 11:42 #4
ehh??? Hvad skal det bruges til??
Avatar billede gimdner Nybegynder
27. januar 2002 - 11:42 #5
udregne resultatet af en kamp i counter-strike :)
Avatar billede rune_c Nybegynder
27. januar 2002 - 11:43 #6
som jeg ser det skal du da bare bruge ideen fra mit svar til det.

if rs("ruleset") = "Max Rounds" then
  regne regne regne
  response.write resultaterne
else
  regne regne regne
  response.write resultaterne
end if
Avatar billede gimdner Nybegynder
27. januar 2002 - 11:46 #7
jeg prøver lige
Avatar billede gimdner Nybegynder
27. januar 2002 - 11:52 #8
doh det er mig som har formuleret mig forkert... sorry!

Jeg skal have den til, alt efter resultatet at skrive victory, defeat eller draw...
Avatar billede rune_c Nybegynder
27. januar 2002 - 11:54 #9
det er jo så lidt mere besværligt
Avatar billede gimdner Nybegynder
27. januar 2002 - 11:55 #10
ja.. :)
Avatar billede gimdner Nybegynder
27. januar 2002 - 11:55 #11
dim map1Us
    map1Us = Cint(RSresult("map1ctUs")) + Cint(RSresult("map1tUs"))

    dim map2Us
    map2Us = Cint(RSresult("map2ctUs")) + Cint(RSresult("map2tUs"))

    dim map1Them
    map1Them = Cint(RSresult("map1ctThem")) + Cint(RSresult("map1tThem"))

    dim map2Them
    map2Them = Cint(RSresult("map2ctThem")) + Cint(RSresult("map2tThem"))

    dim totalUS
    totalUs = Cint(map1us) + Cint(map2us)

    dim totalThem
    TotalThem = Cint(map1them) + Cint(map2them)

    dim map1Us1
    map1Us1 = Cint(RSresult("map1ctUs")) + Cint(RSresult("map1tUs"))

    dim map2Us1
    map2Us1 = Cint(RSresult("map2ctUs")) + Cint(RSresult("map2tUs"))

    dim map1Them1
    map1Them1 = Cint(RSresult("map1ctThem")) + Cint(RSresult("map1tThem"))

    dim map2Them1
    map2Them1 = Cint(RSresult("map2ctThem")) + Cint(RSresult("map2tThem"))

    dim totalUS1
    totalUs1 = Cint(RSresult("map1tUs")) + Cint(RSresult("map2tUs"))

    dim totalThem1
    TotalThem1 = Cint(RSresult("map1tThem")) + Cint(RSresult("map2tthem"))

                        if rs("ruleset") = "Max Rounds" then
                            if (totalus > totalthem) then
                          response.write "Victory"
                            Else
                        response.write "Defeat"
                            End if
                        else
                              if (totalus1 > totalthem1) then
                          response.write "Victory"
                            Else
                        response.write "Defeat"
                            End if
                        end if
                        %>

sådan gør jeg nu, men det virker kun ved den første kamp i rækken... resten får så bare dennes resultat
Avatar billede gimdner Nybegynder
27. januar 2002 - 11:57 #12
og den tager så heller ikke højde for draw... hvis du vil have flere point skal du bare sige til
Avatar billede gimdner Nybegynder
27. januar 2002 - 12:01 #13
det smarte som jeg har overvejet er at at have det samme navn på variablen som indeholder resultaterne, men det kan jeg ikke få til at virke...
Avatar billede rune_c Nybegynder
27. januar 2002 - 12:18 #14
det er ligemeget med antallet af points...jeg tænker lige over en metode
Avatar billede rune_c Nybegynder
27. januar 2002 - 12:22 #15
at få den til at tage højde for uafgjort skulle være simpelt:

if rs("ruleset") = "Max Rounds" then
  if (totalus > totalthem) then
    response.write "Victory"
  else if totalus = totalthen then
    response.write "Draw"
  else
    response.write "Defeat"
  End if
else
  if (totalus1 > totalthem1) then
    response.write "Victory"
  else if totalus = totalthen then
    response.write "Draw"
  else
    response.write "Defeat"
  End if
end if
Avatar billede rune_c Nybegynder
27. januar 2002 - 12:25 #16
hvordan ser din SQL-string ud?
Avatar billede gimdner Nybegynder
27. januar 2002 - 12:27 #17
du manglede et par end if's men når de er tilføjet, gør den akurat som mit forslag... den virker kun på den første krig i rækken, og så får de efterfølgende krige den samme værdi som den første
Avatar billede gimdner Nybegynder
27. januar 2002 - 12:28 #18
SQL = "SELECT wars.map1ctUs, wars.map1tUs, wars.map2ctUs, wars.map2tUs, wars.map1ctThem, wars.map1tThem, wars.map2ctThem, wars.map2tThem FROM Wars"
    set RSresult = DB.Execute (SQL)
Avatar billede rune_c Nybegynder
27. januar 2002 - 12:31 #19
hov du skal lige ændre else if til elseif - altså så det står i ét ord og så også slette de end if's som du lige har indsat!! Jeg skrev også bare hvordan den kunne tage højde for en evt draw
Avatar billede rune_c Nybegynder
27. januar 2002 - 12:34 #20
kan du ikke lige prøve at sende det til mig så kan jeg lige kigge på det?? runech@mail.dk