Avatar billede bubby Nybegynder
05. maj 2000 - 23:10 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Kig her igen

Kig på den her side igen... for nu har jeg lavet den helt om... men det er kun designet... de fleste af teksterne er stadivæk de samme
hhttp://home13.inet.tele.dk/erhverv
Avatar billede haldesign Nybegynder
05. maj 2000 - 23:27 #1
Det er lidt besværligt at man ikke kan se hvilke knapper der er, uden at bevæge musen henover.
Det er næsten umuligt at læse "Copyright" i bunden af skærmen.
Hvis du vil ha' det gråstribede i kanten, skal det gå hele vejen rundt.
Mindre skriftsstr.
Good luck.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. maj 2000 - 23:43 #2
Enig med det med knapperne, haldesign. Var det ikke også det jeg skrev sidst, bubby ??  ;-)

Hvorfor skjule den forklarende tekst? Det er selvfølgelig smart nok, osv., men jeg
synes ikke det er brugervenligt. Tænk på de ordrer du går glip af, når der kommer
nogen forbi, som ikke tænker på at flytte musen.

Nå, jeg skal jo ikke bestemme. Udseendet er umiddelbart bedre efter
ændring. Men der er vel ingen grund til at skrive det på forsiden. Med mindre
det er en besked til "os".

Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2000 - 01:48 #3
Design: Det var bedre , men ikke fungtionel. Man kan ikke sidde og huske på hvad hver af knapperne står for, der må du frem med noget tekst. Det er ikke brugervenlig, at skulle sidde og fører musen henover hver gang, man skal finde ud af hvorhen. endvidere kunne navigationsbaren godt være lidt mere strømlignet. Nu ligner den et udklip fra en tegneserie. Kan du ikke give den en 3D virkning.
Navigation: Kvikt, men der er jo heller ikke andet end tekst.

Formål: jo man for da en beskrivelse af et firma og dets virke. Dette kunne dog godt have været sat op på en lidt mere smart måde. Man oversætter og arbejder altså med tekster. Så kan man også sætte dem lidt mere elegant op.

Karakter: 8 @ 13
Avatar billede bubby Nybegynder
06. maj 2000 - 15:30 #4
det var bare en besked til "jer"
Avatar billede bubby Nybegynder
06. maj 2000 - 16:56 #5
hvad synes i om den mouseover med at knapperne står udad og går ind igen når man trykker?
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2000 - 19:34 #6
Det kan du se i svarende. Det er smart men ikke fungtionelt.
Avatar billede stigc Nybegynder
06. maj 2000 - 21:08 #7
Det ser dumt ud, bør det ikke være omvendt? Desuden ser det underligt ud når knappen går ud ad.
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
06. maj 2000 - 21:48 #8
Kort sagt: Photoshop Bevel and Emboss!
Det er alt for tydeligt.
Avatar billede fico Nybegynder
07. maj 2000 - 21:33 #9
Meget mere nydeligt.
Men skriften er meget stor med 800x600.
Ok, siden er lavet i Adobe PageMill 3.0, men du burgte heller bruge TSW NitzPad eller TSW HTML Writer 2000
Avatar billede fico Nybegynder
07. maj 2000 - 21:34 #10
10@13
Avatar billede snipper Nybegynder
08. maj 2000 - 02:55 #11
Tjah, jeg er ikke helt enig i den kritik der har været omkring manglende beskrivelse ved dine "knapper".
Du skriver jo netop i din "info" i venstre side, at man skal føre musen over disse for at se yderligere information...
MEN: i denne info burde du nok vælge en noget tydeligere skriftfont, så folk ser budskabet med det samme.
Der er intet galt i at lade folk tænke selv, man behøver ikke at skære alting ud i pap.
Hvis folk ikke kan finde ud af at bruge din side, har de nok alligevel aldrig være potientielle kunder...
Avatar billede snipper Nybegynder
08. maj 2000 - 03:16 #12
undskyld slåfejlene i de næstsidste ord: (været) og (potentielle)
Avatar billede bubby Nybegynder
08. maj 2000 - 20:12 #13
jeg brugte kun pagemill til lige at dele det hele op i frames og lave de par standart ting der er! Jeg synes nemlig også at folk måske kunne tænke lidt selv m.h.t. det med skriften og knapperne...
jeg skal nok lave skriften lidt mindre så den ikke ser så stor ud i 800x600 og også sørge for at man kan læse den info lidt bedre.....
Avatar billede bubby Nybegynder
09. maj 2000 - 23:20 #14
jimmidreng>>og hvad så? er det ikke lige meget hvordan det er lavet?