Avatar billede michaelb2 Nybegynder
26. januar 2002 - 20:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Size On Frame!?

Jeg vil gerne kunne vælge størrelse på denne kode:
<frame name="topFrame" scrolling="NO" noresize src="top.htm">

Hvordan?
.::Michael::.
Avatar billede cdc Novice
26. januar 2002 - 20:57 #1
Først skal man definere om det er cols eller rows du skal have, men her en i tre cols:

<frameset cols="*,795,*" framespacing="0" frameborder="0" border="0">
  <frame name="left" src="empty.html" scrolling="no" target="mainFrame">
  <frame name="main" src="main.htm" scrolling="no" target="hovedramme">
  <frame name="right" src="empty.html" scrolling="no" target="mainFrame">
  <noframes>
  </noframes>
</frameset>

/cdc
Avatar billede cdc Novice
26. januar 2002 - 20:59 #2
<frameset rows="120,*" framespacing="0" frameborder="0" border="0">
  <frame name="top" src="top.htm" scrolling="no" target="mainFrame">
  <frame name="main" src="main.htm" scrolling="no" target="hovedramme">
  <noframes>
  </noframes>
</frameset>

Her en med to rows

/cdc
Avatar billede michaelb2 Nybegynder
26. januar 2002 - 21:01 #3
Jeg er ikke helt med...
Her er hele koden:

<html>
<head>
<title>Udvikling</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<frameset rows="*,47,18,335,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" cols="*">
  <frame name="topSpaceFrame" scrolling="NO" noresize src="hej.htm" >
  <frame name="topFrame" scrolling="YES" src="top.htm">
  <frame name="menuFrame" scrolling="NO" noresize src="menu.htm">
    <frameset cols="*,135,565,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" rows="*">
          <frame name="leftFrame" scrolling="NO" noresize src="test1.htm">
          <frame name="sidePixFrame" scrolling="NO" noresize src="sidepix.htm">
          <frame name="mainFrame" scrolling="YES" noresize src="index2.htm">
          <frame name="rightFrame" scrolling="NO" noresize src="test2.htm">
    </frameset>
  <frame name="bottomSpaceFrame" scrolling="NO" noresize src="space2.htm">
</frameset>

<noframes><body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">

</body></noframes>
</html>

På forhånd tak!

.::Michael::.
Avatar billede cdc Novice
26. januar 2002 - 23:45 #4
der hvor der står frameset rows="*,47,18,335,*" skal du endre 47 til den størrelse du skal have, det er topframe

/cdc
Avatar billede michaelb2 Nybegynder
26. januar 2002 - 23:47 #5
Tak for hjælpen.

.::Michael::.
Avatar billede michaelb2 Nybegynder
27. januar 2002 - 13:10 #6
/Lukket