Avatar billede phillips Nybegynder
26. januar 2002 - 19:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Partionering uden at slette

Findes der nogle gratis programmer/metoder til at resize, slette og oprette partitioner på sin HD uden at slette den?
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
26. januar 2002 - 19:36 #1
Du kan købe programmet portionmagic eller magicportion! Tror jeg nok det hedder!
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
26. januar 2002 - 19:37 #2
JEg finder lige ud af hvad det hedder! 2 sek!!
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
26. januar 2002 - 19:37 #3
UPS, det skulle være gratis, det havdee jeg ikke lige tænkt over, sorry!!
Avatar billede nordvest Nybegynder
26. januar 2002 - 19:41 #4
hejsa

der findes ikke nogen gratis programmer som kan dette når det drejer sig om windows 2000, men hvis du konverterer dine partitioner til volumes under windows 2000 (der er vejledning i hjælp under disk management i 2000), så kan du ændre partitioner osv. uden at slette dem. MEN !!
Disse partitioner vil derefter under alle omstændigheder kun kunne ses af windows 2000, så hvis du kører andre styresystemer også så glem det

Hilsen Nordvest
Avatar billede phillips Nybegynder
26. januar 2002 - 20:22 #5
>> Nordvest

Ærgerligt. Det var nemlig meningen. Min HD er på 20GB med én partition, der bruger al pladsen. Den ville jeg gerne have sat ned til 15GB og brugt de resterende 5GB til Windows 98 eller ME. Men det kan måske ikke lade sig gøre, hvis det skal være gratis?
Avatar billede nordvest Nybegynder
27. januar 2002 - 00:44 #6
hejsa

nej phillips desværre ikke, du skal have fat i partition magic, og det koster medminre du kan få det af "andre" veje

Hilsen Nordvest
Avatar billede stormtrack Nybegynder
27. januar 2002 - 08:57 #7
Jo det kan det faktisk godt, hvis man finder en NTFS-driver

Jacob
Avatar billede phillips Nybegynder
27. januar 2002 - 11:21 #8
>> Jacob

Nåja, men det hjælper jo ikke, hvis man skal køre Win98/ME, der ikke kan bruge NTFS...
Avatar billede stormtrack Nybegynder
27. januar 2002 - 16:48 #9
roger
Avatar billede woolbox Nybegynder
27. januar 2002 - 22:48 #10
Prøv med FIPS (http://www.igd.fhg.de/~aschaefe/fips/)

Det er gratis, sletter ikke data og er skrevet af nogle sindsyge nørder som har styr på deres kram! ;o) ... Har ikke selv prøvet det men har hørt meget positivt om det! :o)
Avatar billede wisen Nybegynder
28. januar 2002 - 08:15 #11
Du kan også prøve at kikke på det her : http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=3072