Avatar billede moore Nybegynder
23. januar 2002 - 15:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rangliste

Hej..

Har et problem med dette her lille script...
Når jeg kører det får jeg fejlen ...

Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl fejl '800a01a8'

Et objekt er obligatorisk: ''

ID nummeret bliver taget med fra en login side.

Det som der skal ske er at når feltet vinderfelt = tabt, så skal der i DB opdateres med -1 i feltet Kampetabt. Og når der bliver klikket tabt igen, skal der jo selvfølgelig stå -2

vinderfelt = request.form("vinderfelt")

If vinderfelt = "Tabt" Then

strSQL1 = "select Kampetabt from medlemmer where ID="& ID

objRS.open strSQL1, objConn
response.write "<br>"
strSQL1 = "Update medlemmer set"
strSQL1 = strSQL1 & " Kampetabt = Kampetabt-1,"
strSQL1 = strSQL1 & " Where Id =" & ID

response.write strsql1

Conn.Execute(strSQL1)

End If

håber der er nogle som kan hjælpe..
Avatar billede marit Nybegynder
23. januar 2002 - 15:18 #1
Jeg mener, at Kampetabt-1 giver fejl, da Kampetabt ikke har en værdi, du skal først læse hvad kampe tabt er nu og derefter nedtælle det, for tilsidst at updatere.
Kommaet efter Kampetabt-1, ved jeg ihvertfald at det giver fejl, der skal ikke være et ,
Avatar billede coltau Juniormester
23. januar 2002 - 15:20 #2
Du har et komma for meget til sidst i denne linie:

strSQL1 = strSQL1 & " Kampetabt = Kampetabt-1," <-- Komma skal væk. !!!
Avatar billede moore Nybegynder
23. januar 2002 - 15:46 #3
Selvom jeg har fjernet det , efter kampetabt-1 får jeg stadigvæk fejlen

Et objekt er obligatorisk: ''

Kan det være fordi jeg henter ID over ved en ID = session("ID")???, og ikke henter det ud ved en querystring??

Hvis det er som "marit" kommenterede det...
Hvordan vil man så hente tallet ud som står i feltet Kampetabt, tælle 1 ned, og så opdatere..???

Som i nok kan se så er jeg ret grøn i det med databaser.
Avatar billede coltau Juniormester
23. januar 2002 - 18:20 #4
Får vi at se hvad denne linie udskriver så kan vi svare med det samme.

response.write strsql1
Avatar billede moore Nybegynder
23. januar 2002 - 21:17 #5
Når jeg udskriver strsql1 får jeg denne sætning.

Update medlemmer set Kampetabt = Kampetabt-1 Where Id =80

Er der de store problemer i denne????
Avatar billede marit Nybegynder
24. januar 2002 - 08:30 #6
Prøv istedet for Kampetabt-1 at indsætte et tal, hvis det går godt, så er det pga det jeg sagde at den ikke kan finde ud af hvilken værdi Kampetabt indeholder.
Dit id er det en sessionid eller et parameter. Hvis det er et parameter som du sætter i en url fx. side1?id=2, så skal du henter det ud ved querystring. Så det kan også være det.
Avatar billede moore Nybegynder
24. januar 2002 - 20:45 #7
Problemet er løst. Har fundet fejlen..