Avatar billede tobbi Nybegynder
23. januar 2002 - 08:40 Der er 2 kommentarer

Opdel søgeresultat

Hej

jeg har lavet en søgefunktion på en hjemmeside

det skal lige siges at det er lavet med JavaScript....

Efter jeg har lavet min sql ned mod databasen, henter jeg rækkerne frem ved hjælp af en simpel while-løkke, indtil der ikke er flere resultater.

noget i den stil :

while(!rs.EOF)
{
...kode...

rs.MoveNext();
}

Så er det jeg ville høre om der findes en nem/smart måde at dele resultatet op på, så man fx får vist 10 resultater ad gangen, da en søgning kan give mange rækker.

Ikke nødvendigvis en hel løsning men en ide om hvordan det kunne gøres. Det skulle helst være sådan at man kan klikke sig videre eller ved hjælp at links og se resultaterne : fx 1-10 11-20 21-30 .. osv....

nogle ideer ?

Torben
Avatar billede marit Nybegynder
23. januar 2002 - 09:27 #1
Her er et hurtigt eksempel, men jeg ved at man kan bruge pagecount nemmere. Jeg vil prøve at lave et ex. med det også.
if request.querystring("start")<>"" then start=request.querystring("start") else start=1
if request.querystring("slut")<>"" then slut=request.querystring("slut") else slut=10

index=1
do until rsADO.eof
    if (cint(index) >= cint(start) and cint(index) <= cint(slut)) then
        response.write     rsADO("Id")&" "
    end if
      index=index+1

rsADO.movenext
loop
response.write"<br>"
if start<>1 then
    response.write"<a href='test.asp?start="& start-10 &"&slut="& slut-10 &"'>&lt;&lt;</a>"
    response.write" "
end if
if cint(slut) >= cint(rsADO.recordcount) then
else
    response.write"<a href='test.asp?start="& start+10 &"&slut="& slut+10 &"'>&gt;&gt;</a>"
end if
Avatar billede tobbi Nybegynder
23. januar 2002 - 10:30 #2
jeg prøver at kigge på det...
men det er vbscript, jeg bruger JavaScript....