Avatar billede connorz Nybegynder
22. januar 2002 - 18:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Telefon over Internettet

Jeg har en kabelmodem forbindelse. Hvis jeg gerne vil snakke i "telefon" (headsæt) med en på den anden side af jorden, der også har en internetforbindelse, hvordan gør jeg så det?
Det er udelukkende for ikke at skulle betale en kæmpe telefonregning, idet et besøg på en netcafé jo ikke koster det helt store for personen på den anden side af jorden... På forhånd tak!
Avatar billede casm_ Nybegynder
22. januar 2002 - 18:03 #1
microsoft messenger kan bruges til at snakke med andre der har messenger
Avatar billede tgm Nybegynder
22. januar 2002 - 18:04 #2
du skal bruge et chat program der understøtter VoIP
fx. roger wilco

TGM
Avatar billede hestekongen Nybegynder
22. januar 2002 - 18:04 #3
http://rogerwilco.gamespy.com/
roger wilko er et kanon program, som foregår på samme måde som en walki-talki - bare over nettet - det er et lille program, bruger ikke ret meget båndbrede og er let at bruge..
Avatar billede sek Nybegynder
22. januar 2002 - 18:42 #4
Avatar billede djernaes Nybegynder
22. januar 2002 - 18:58 #5
Hej,

VoIP er vist er stort ord her ;)

Et af de bedste smaa programmer, som ogsaa nemt kommer igennem en NAT gateway er BuddyPhone (http://www.BuddyPhone.com)

Martin
Avatar billede tgm Nybegynder
22. januar 2002 - 19:25 #6
ja men det var det udtryk der lige passede bedst

TGM
Avatar billede snuppy2002 Nybegynder
29. september 2003 - 14:03 #7
jeg ville nok downloade skype som du finder på www.skype.com, det kræver bare i begge har installeret programmet, så kan i snakke gratis lige så længe i vil, og med en god kvalitet.
mvh. rené