Avatar billede loonz Nybegynder
21. januar 2002 - 19:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DNS og fildelingsprogrammer

Jeg har lige fået ADSL i dag, og alle hjemmesider virker fint... MEN! Jeg kan ikke downloade noget med fildelingsprogrammer, såsom WinMX og Edonkey. den kan simpelthen ikke logge på. Jeg gætter på, at det skyldes DNS/Proxy/Firewall, men er ikke sikker. Jeg kører med Norman Personal Firewall - det der følger med TDC\'s ADSL pakke.. Man kan vel owerwrite firewall\'en på en eller anden måde...
Avatar billede ncp Nybegynder
21. januar 2002 - 19:11 #1
køre du med router ?
Avatar billede systemkonsulenten Nybegynder
21. januar 2002 - 19:17 #2
Naturligvis - Det er mest sansynligt din firewall der forhindre kommunikationen med edonkey. Jeg kender ikke præcis Norman\'s firewall, men er den ligesom alle andre, kan du konfigurere den manuelt eller ganske enkelt afbryde firewallen mens du er på edonkey. formentlig kan du komme ind i konfigurationen ved at dobbelt- eller højreklikke på ikonet i systemtray (ved uret) eller åbne programmet fra start/programmer. Info om hvilke porte og protokoller der skal være åbnet for på din firewall finder du hos edonkey.
Avatar billede czar Nybegynder
21. januar 2002 - 19:30 #3
Det mest typiske problem er en router/NAT tables

det har intet med dns at gøre (hvis du eg. kan se siden www.opasia.dk, så fejler dns intet)..

Nu kender jeg ikke tdc adsl pakke, men hvis du eg. kun har EN pc, og fået en router med, så drop den og opsæt pc\'en direkte til nettet uden routeren...
Avatar billede loonz Nybegynder
21. januar 2002 - 19:34 #4
Jeg har kun et ADSL modem.
Avatar billede czar Nybegynder
21. januar 2002 - 19:46 #5
slå firewallen fra, virker det da, find en anden lidt bedre firewall løsning eller pil ved den så den spærre for netbios og ikke andet, et andet forslag til firewall kune være: norton firewall 2002.

Har set flere der har brokket sig over denne norman firewall/antivirus løsning ...
Avatar billede loonz Nybegynder
21. januar 2002 - 19:51 #6
>czar
Jeg har prøvet at slå den fra, men den vil stadig ikke. Jeg tror det må være noget med portene/ proxy indstillingerne.
Avatar billede nielsvp Nybegynder
24. januar 2002 - 17:03 #7
Du skal undersøge hvilken port programmet kører på (TCP/UDP port xx)
Du skal derefter opsætte din firewall så disse porte er åbne indad til.

Problem skyldes ikke DNS el proxy.