Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2002 - 15:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kabellængde til skærmen må være ?

Kan nogen hjælpe mig med dette ?

Jeg har en 15\" Mermaid DVI TFT skærm til butikken.
Nu spekulerer jeg, hvor langt kan jeg egentlig stille computeren fra skærmen, uden det går ud over signalet.

Jeg har ingen erfaring med dette?

Kender nogen et sted hvor man kan købe forlænger kabel?

Det er en DVI skærm - altså digital stik (ikke det normale som man kender fra computere) Aner ikke om det betyder noget heller ???

Mange venlige hilsener

Frededk
Avatar billede norleaf Nybegynder
21. januar 2002 - 15:53 #1
hvor langt sådan cirka forestiller du dig at skulle forlænge kablet?

Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at der sker noget inden for de første 5-10 meter...
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2002 - 15:57 #2
Tjaah det passer meget godt med de 10 m.

Jeg tænker blot, mange stedet har man skærmen stående på en disk, og computeren gemt væk.

Nu taler vi ikke decideret kasseaperat, men en normal PC til f.eks. solcentre (booking), biblioteker, ejendomsmæglerforretninger OSV.

Vh. Frededk
Avatar billede westlife Nybegynder
21. januar 2002 - 15:57 #3
www.edbpriser.dk - der kan du købe det meste....
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2002 - 16:01 #4
Jeg har kort.

Men man kan kun købe alm. standarkabler på edbpriser.dk

Frededk
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2002 - 16:27 #5
Jeg har desværre kun kommentarer.
Mermaid kører, som du selv nævner, ren digitalt.
Gldaws analoge signaler kan føres mellem 15-20 meter uden de store problemer. Digitale signaler kan typisk føres meget længere, da det er sværere at forvandske signalet.

Men du husker så lige, at dit grafikkort jo skal have en digital udgang!!!! - det er de færreste i dag der har det.

Og nu du nævner servicesteder, hvor der kun står en skærm, så står pc´en i langt de fleste tilfælde lige neden under disken. Altså højst 3 meter væk. Der er sikkert undtagelser.
Avatar billede intel4004 Novice
21. januar 2002 - 18:43 #6
Ved itbutikken.dk har jeg fundet et DVI-DVI kabel på 5meter som det
længste(kabler-Samsung)...

Du kan også få et DVI på VGA-kort kabel(også 5 meter), men så skal fladskærmen have en indbygget en analog converter...

INTEL4004

Avatar billede wacky1501 Nybegynder
21. januar 2002 - 20:11 #7
Efter hvad jeg ved skulle der ikke kunne ske særlig meget ved en skærm før man kommer over 15m så kan det godt give problemer med at skærmen måske flimre og er uklar!
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 19:09 #8
Købt special kabel 18m