Avatar billede weblockdk Nybegynder
19. januar 2002 - 03:08 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

html og javascripts + et php og asp ønske....

er det muligt at lave en javaapplet som kaldes på hver side når den loades så man er fri for al den kode på hver side? Jeg tænker på menuer. Jeg vil gerne slippe for frames og tror at denne metode kunne hjælpe.

er der en af jer der evt. har en template liggende på en PHP site eller en ASP site så jeg kunne lære lidt om opbygningen af sådanne sites? Jeg prøver at forbedre mig hver dag.

100 point da der måske er filer involveret...
Avatar billede grunken Nybegynder
19. januar 2002 - 03:19 #1
1. gem dit javascript i en fil ! filen skal have navn.js

og så loader du den ved følgende metode :)
<script language=\"javascript\" src=\"./navn.js\"></script>

2. et template er sq svært, det kommer jo meget an på hvad du vil lave !

-grunken
Avatar billede weblockdk Nybegynder
19. januar 2002 - 03:24 #2
det vil sige - at istedet for at programmere hele scriptet ind i html filen - så gemmer jeg den i en fil der hedder *.js og så kalder jeg den på hver side med kommandoen :

<script language=\"javascript\" src=\"./navn.js\"></script>

og så kører skidtet bare?

hmmm....lyder logisk? eller hvad?
Avatar billede grunken Nybegynder
19. januar 2002 - 03:40 #3
Det er jo lige det :)
Avatar billede weblockdk Nybegynder
19. januar 2002 - 03:44 #4
nu det script jeg vil køre har en *.js fil som den kalder i forvejen - der bliver vel ikke problemer hvis en js fil skal kalde en anden js fil?
Avatar billede grunken Nybegynder
19. januar 2002 - 03:46 #5
kald begge 2 fra din html fil :)

det er høst sansynligt bare en funktion der ligger i JS\'n
Avatar billede cyigen Nybegynder
29. januar 2002 - 21:32 #6
det er ikke særlig godt at bruge javascript bare lige sådan....
du skal sætte alle dine koder (altså den der js fil) ind under
document.write('Menu<br><a href="menu.html">Menu1</a><br>');
tagget

derfor anbefaler jeg du bruger include -> via php eller ASP...

i ASP skriver du bare: <!-- #include file="menu.html" -->
i menu.html kan du så sætte dine koder uden at skulle skrive document.write("");
Avatar billede weblockdk Nybegynder
22. februar 2002 - 12:37 #7
pyha - men så er vi jo ovre i ASP istedet for html - det ville jeg egentlig også helst - men jeg er ingen ørn til det - endnu....

for 100 point...kunne man evt få et kildekode eksempel på det du skriver?
Avatar billede weblockdk Nybegynder
26. februar 2002 - 09:40 #8
har installeret php -prøver så der.......