Avatar billede klatten Nybegynder
18. januar 2002 - 13:02 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Spil på WinXP

Til Jer som har skiftet Win9x ud med XP.

Hvilke spil, som I spillede på Win9x platformen, kan ikke afvikles under XP?

...eller er XP 100% kompatibel?

Avatar billede bartafterdark Nybegynder
18. januar 2002 - 13:14 #1
GTA 2
Avatar billede 3xa Nybegynder
18. januar 2002 - 13:15 #2
Jeg ved ikke om den er 100% kompatibel, men jeg har ikke haft problemer med hverken spil eller programmer. Det siges jo også at XP skal kunne køre alt, lige fra de første spæde DOS spil/programmer til dagen mere avancerede, uden at blinke med skærmen?!?
Avatar billede 3xa Nybegynder
18. januar 2002 - 13:17 #3
Yderligere er der jo også den tvist, at hvis du har problemer kan du sende en fejlrapport til Microsoft, som så udbedrer fejlen....
Avatar billede klatten Nybegynder
18. januar 2002 - 13:19 #4
3xa> jeg mente at med XP\'s fødsel, blev DOS begravet....men det kan altså alligevel køre programmer baseret på dos?

Avatar billede 3xa Nybegynder
18. januar 2002 - 13:24 #5
Det siges der, jeg har dog ikke selv fået testet det, da jeg ikke har nogle DOS-programmer på lager... Men i det store hele vil jeg sige at XP styrer for vildt, så hvis dit spørgsmål bunder ud i en tvivl om hvorvidt du skal skifte til XP, så er der kun et svar! Dog er der selvfølgelig en tvist igen, hvis du vil skifte...
Avatar billede pulzar Nybegynder
18. januar 2002 - 13:24 #6
Win xp, har ofte fejl, Din pc, skal arbejde meget mere, hvis den ikke har så mange ram. Jeg kører med 123 SD-Ram, og mit x, har nogen gange fejl!
Avatar billede klatten Nybegynder
18. januar 2002 - 13:29 #7
3xa
Jeg takk
Avatar billede klatten Nybegynder
18. januar 2002 - 13:34 #8
3xa>
Jeg takker for svaret. Jeg har anskaffet XP og vil installere det i aften. Jeg spørger bare for at finde ud af, om jeg burde lave dual boot. Det vil jeg nu ikke gøre.

pulzar>
Prøv at læs spm igen. Du svarer overhovedet ikke på det, jeg spørger om! I sådanne tilfælde, skal du vælge kommentar og ikke svar!
Avatar billede 3xa Nybegynder
18. januar 2002 - 13:35 #9
Det var så lidt - Du skal forresten passe på hvis du skifter til XP, da dit hardware skal være XP kompatibelt, for at XP skal kunne genkende det...
Avatar billede klatten Nybegynder
18. januar 2002 - 13:37 #10
Tak for sidste råd.
Det er en Compaq og jeg kender til én der har samme model, som nu har XP. Jeg hørte at han kun havde probs med grafikkort og modem. Jeg har udskiftet mit grafikkort med et GF og jeg har Stofa....so no problem there!

God week-end!
Avatar billede 3xa Nybegynder
18. januar 2002 - 13:39 #11
Tak i lige måde - og god fornøjelse med XP - for det er det!
Avatar billede miljoeken Nybegynder
18. januar 2002 - 14:59 #12
Red Alert 1 virker heller ikke... (ved godt det her er lukket!)
Avatar billede klatten Nybegynder
18. januar 2002 - 19:06 #13
Ved du om 2\'eren virker...den spiller jeg nemlig ret tit:)
Avatar billede miljoeken Nybegynder
19. januar 2002 - 17:30 #14
yeps - Red Alert 2 virker helt fint ved mig... :-) det samme gør Yuris Revenge
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
20. januar 2002 - 18:58 #15
Jeg takker også
Avatar billede miljoeken Nybegynder
21. januar 2002 - 20:14 #16
så lidt da :-)