Avatar billede rpp Nybegynder
17. januar 2002 - 00:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken HD????????

Hejsa.

Jeg står og skal investere i en HD, på ca. 100 GB.
Jeg har set på en Western Digital Caviar WD1000BB:

100GB
Cache: 2048KB
Seek: 8.9ms
Spin: 7200RPM
Interface: Ultra DMA / 100 (IDE)
Disk drive size: 3½\" x 1\"
Warranty: 3 Years

Prisen er ca. 2100,-
Er der nogle som har gode/dårlige erfaringer med denne HD, eller måske et alternativ.
Så lad mig høre  :o)

RPP@
Avatar billede zhark Nybegynder
17. januar 2002 - 00:45 #1
Jeg kan ikke give noget konkret alternativ - bare sige at jeg selv... og her er vi jo i en personlig vurdering! Synes ca. 400 er for meget i relation til en ~80GB, nærmere kan jeg ikke komme det.
Avatar billede phoner Nybegynder
17. januar 2002 - 00:46 #2
Avatar billede zhark Nybegynder
17. januar 2002 - 01:20 #3
Jeg kunne have skrevet dette anderledes:
Jeg har gode erfaringer med Western, altså ikke noget der! Men - har haft \"problomos\" med HD generelt. Det har ikke kostet noget  - andet end ærgelser, men - det har fået mig til at vurdere på en lidt anden måde:
MEGET KORT - går en 100GB disk med 3 partitioner ned, eller har man 2 diske, hvor den ene går ned?
Det er den forskel jeg vurderer efter - for der er ingen hjælp at man har 2-3 partioner på en disk der går ned. Men 2 diske! Kan gøre en forskel, HER kommer min vurderingen så ind. Hvad koster ~40 + 60GB i forhold til een 100GB...
Mvh.zhark
Avatar billede rpp Nybegynder
17. januar 2002 - 08:56 #4
zhark >> jeg kan da godt se hvad du mener, men problemet er at jeg i øjeblikket har en 13 GB + 40 GB inde.
Så var det min mening at skifte min 40 GB ud, med en 100 GB, og så senere skifte min 13 GB ud med 100 GB mere.
Hvis jeg skal bruge løsningen med en 60 + 40 GB, så skal jeg hen og have controller for at kunne få mere plads.
Så var det da nemmere med en 100 GB, fra starten  :o)

RPP@
Avatar billede zhark Nybegynder
17. januar 2002 - 12:50 #5
Glem bare mit svar, kan godt se jeg kørte lidt ud over kanten af hvad spm. drejer sig om.
Nej man skulle jo ikke købe disk efter den (vurdering) at den går ned, har bare oplevet det 2 gange inden for 6 måneder, det ryster jo een (:
Avatar billede rpp Nybegynder
17. januar 2002 - 13:25 #6
zhark >> forstår dig udemærket godt, men du har ret.
Det var ikke lige det det gik ud på  :o)*LOL*