Avatar billede briank Nybegynder
16. januar 2002 - 18:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CreateTextFile og de ski.. rettigheder

Hej

Jeg kører IIS på en XP og det går helt fint. Men når jeg prøver at skrive til en tekstfil hænger browseren og jeg får ingen fejlmeddelelse, overhovet :-(

Jeg har ingen problemer med at skrive til min database i samme folder.

Når f.eks statementet Set objTextFile = objFSO.CreateTextFile(Server.MapPath(\"textfile.txt\"))udføres hænger skidtet og jeg kan ikke køre asp bagefter og bliver faktisk nød til at boote maskinen for at kunne køre asp igen, surt!

Jeg har sat følgende rettigheder for IUSER\'en for folderen (NTSF) som jeg ønsker at skrive i : read, write, list folder contense og read & execute.

Under IIS har jeg sat følgende rettigheder for IUSER\'en: read , write og execute permissions : script only

Hvad mangler jeg for at få lov til at skrive en tekstfil i en ønsket folder.

Håber at der er en med en ligende konfiguration hvor det virker som kan hjælpe. :-)

BrianK

Avatar billede larsen Nybegynder
16. januar 2002 - 19:07 #1
Hvad så med :

Sub OpenTextFileTest
  Const ForReading = 1, ForWriting = 2, ForAppending = 8
  Dim fso, f
  Set fso = CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
  Set f = fso.OpenTextFile(\"c:\\testfile.txt\", ForWriting, True)
  f.Write \"Hello world!\"
  f.Close
End Sub
Avatar billede briank Nybegynder
16. januar 2002 - 21:33 #2
Hej larsen, jeg får desværre samme resultat, skidtet hænger og ingen fejlmeddelelse. Er der ikke en log et eller andet sted som jeg kan checke for dette problem er en STOR klods om benet for mit web-projekt.
Avatar billede larsen Nybegynder
16. januar 2002 - 21:43 #3
Jeg er ikke så meget inde i IIS, men det lyder lidt som om du skal prøve at installere din IIS igen :-(

Der bliver vidst nok oprettet en log-fil, men er ikke helt sikke på hvor (det plejer der).

Har du checket Microsoft\'s hjemmeside ??
Avatar billede briank Nybegynder
17. januar 2002 - 01:33 #4
Efter at have gemmenlæst flere hundrede :-) links på nettet om problemet fandt jeg løsningen.

Det havde ikke en ski.. at gøre med IIS med med min norton antivirus. Den har default script blocking sat til. Da den blev fjernet virkede alt med det samme.

Håber at der er andre der kan nyde godt af denne løsning :-))
Avatar billede maxikoll Nybegynder
14. oktober 2002 - 10:38 #5
Det kunne jeg, takker :)

Nu skal jeg bare finde ud af hvorfor den stener i at lave et word dokument :|