Avatar billede zirocool Nybegynder
15. januar 2002 - 22:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Re- Writ CD

hvordan fungerer en Re-Writ CD. Skal den bare brændes alment som altid eller er der noget specielt man skal gøre og hvordan genskriver man. Skal man først slette den. Kan det gøres med Nero.
Avatar billede olsen2001 Nybegynder
15. januar 2002 - 22:47 #1
man brænder den præcist ligesom en normal CD...Efter brug skal den slettes...de fleste programmer har denne funktion....Det skal dog lige nævnes at RW ikke kan afspiller (hvis det er musik cd)dårligt, på et normalt anlæg
Avatar billede mugs Novice
15. januar 2002 - 22:49 #2
Ved ikkke ret meget om det. Jeg følger guiden i \"WinOnCD\". Den spørger om jeg vil tilføje data på en eksisterende CD, og er der brændt noget i forvejen bliver det jo et \"ja\". Du må dog aldrig lukke CD\'en, hvis du vil have mulighed for senere at tilføje flere data. Kender ikke Nero, men i et seiøst program må der simpelthen være en guide.
Avatar billede mugs Novice
15. januar 2002 - 22:52 #3
olsen2001 > lidt uenig i din udlægning af at RW ikke kan afspilles på et normalt anlæg. Det kan den men hvis kun den er lukket, og altså ikke muligt at tilføje nye data. men Okay - så er den jo heller ikke RW mere!
Avatar billede olsen2001 Nybegynder
15. januar 2002 - 22:52 #4
jeg tror det er noget med at den brænder meget tydt i cd\'en, så når man sletter fjerner den bare laget. Den kan derfor ikke bruges uendeligt....er dog ikke helt sikker på at det er rigtigt
Avatar billede olsen2001 Nybegynder
15. januar 2002 - 22:53 #5
laget skal der forstås der hvor den har brændt
Avatar billede olsen2001 Nybegynder
15. januar 2002 - 22:54 #6
mugs>> det er i hvert fald ikke det den er beregnet til
Avatar billede mugs Novice
15. januar 2002 - 22:55 #7
olsen2001 > enig i at en RW ikke kan bruges uendeligt. Det er lige som et kassettebånd, der går lidt tabt hver gang man brænder.
Avatar billede mugs Novice
15. januar 2002 - 22:58 #8
olsen2001 >> Hvorfor dog ikke det? det er fuldt ud lovligt at brænde en musikcd, som man selv har betalt for, til eget brug indenfor husstanden. Hvir du f.eks har købt en CD i Fona,må du brænde den til brug i din bil, sommerhus. Men du må absolut ikke videregive den til andre personer. Det vil være et eklatant brud på opretshavsloven.
Avatar billede olsen2001 Nybegynder
15. januar 2002 - 23:03 #9
Mugs>> hvorfor bruge en RW til d? de er dyrere end CD-R
Avatar billede zirocool Nybegynder
15. januar 2002 - 23:08 #10
er der ikke nogen der kender Nero
Avatar billede mugs Novice
15. januar 2002 - 23:09 #11
olsen2001>> Ja - det vil da også være tåbeligt. Men det var vel ikke det diskussionen drejede sig om?

Jeg vil bakke ud for iaften - Yderligere kommentarer besvares først imorgen.
Avatar billede zirocool Nybegynder
15. januar 2002 - 23:11 #12
tak for hjelpen
Avatar billede olsen2001 Nybegynder
15. januar 2002 - 23:14 #13
nej nej....det jeg skrev var at det ikke var det RW var beregnet..eller det var i hvert fald det jeg mente...
Avatar billede djernaes Nybegynder
15. januar 2002 - 23:16 #14
Hej,

I Nero - Recorder -> Erase ReWritable ... ellers lige som en alm. cd.

En RW kan afspilles i almindelige anlæg, med mindre de er så gamle som mit. Hvad angår om kunne finde på at lave en RW af musik til sig selv - ja hvorfor ikke ... best of skal jo opdateres, så selv om en cd ikke er dyr er det nu alligevel billigere at bruge en RW skive.

Martin