Avatar billede joab Nybegynder
15. januar 2002 - 08:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskrive kopi af rapport fra en anden papirbakke - Navision Financials 2.0

Er der nogle, der kan hjælpe mig med at tilrette min faktura således, at første side af hver faktura skrives ud fra øverste bakke (manuel) og kopierne udskrives fra nederste bakke (standard).

Det er fordi jeg skriver faktura ud med indbetalingskort på, og så er der ingen grund til at skrive kopierne ud med indbetalingskort.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2002 - 09:09 #1
Du mener Navision C5 version 2.0 - går jeg ud fra.

For at kunne udskrive til en anden bakke skal printerdriveren i C5 understøtte dette. Du skal
derfor først rette din printerdriver (Standard Windows) med
koderne for den manuelle bakke (fra printerens manual). Disse kan indtasten under diverse (console-undvilingsmenu-prd-ret).

Du er nødt til at oprette ekstra rapport. Start console versionen gå til udviklingsmenu rep-ret og
oben den rapport du bruger til faktura. Tryk F10-rapport-gem som og vælg et navn (f.eks fakturakopi).

Afslut Console.

I den almindelige version skal du gå til generelt-kartotek-aktionsliste og lave en ny aktion kaldet f.eks fakturakopi. Denne aktion skal afvikle rapporten som du har defineret i console.

Herefter går du til debitor-tilpasning-aktionsliste-standard og tilføjer en ny funktion \"OrdFaktura\" som afvikler \"Fakturakopi\"

Når du nu udskriver fakturaen skriver den først en til din normale printer (Standard Windows??). Ved at trykke på kanppen \"Format\" kan du aktivere koden du har indtastet under diverse og originalen udskrives på fakturapapiret. Herefter kommer printbilledet frem igen, hvorefter der udskrives en kopi via standardbakken.

Håber du kommer igennem med denne lidt vanskelige operation. Her er du ude i grænselandet for, hvad
der kan klares via mail.

Avatar billede joab Nybegynder
15. januar 2002 - 09:13 #2
Det er ikke C5 men Navision Financials 2.0.

Jeg skal \"bare\" have kopiløkken til at vælge en anden bakke.
Avatar billede amtoft Novice
17. januar 2002 - 23:04 #3
På din rapport, skal du vælge sections.
Der skal du klikke på øverste grå linie, (der står sikkert \"Sideløkke, header (1)\". Når denne er markeret trykker du på F9.
I sektionen \"OnPreSection\" skriver du:

IF CurrReport.PAGENO >1 then
  CurrReport.PAPERSOURCE(2);

(2) skal evt. erstattes af noget andet, afhængig af hvad din printer accepterer.

I hjælpefilen omkring Papersource står:

Use this function to return the paper source used for the current page or a specified page, and to set a new paper source.

CurrReport.PAPERSOURCE(PaperBinNo [, PhysicalPage])

PaperBinNo: tray number
PhysicalPage: page number

Comments
The PAPERSOURCE function has two parameters: the tray number, which is mandatory, and the page number, which is optional. If the printer does not support the tray number, the function call will be ignored, and the printer will continue using the previously selected tray.

The tray numbers that correspond to the options for the PaperSourceFirstPage and PaperSourceOtherPages properties are as follows:

1    Upper or Only One Feed
2    Lower Feed
3    Middle Feed
4    Manual Feed
5    Envelope Feed
6    Envelope Manual Feed
7    Automatic Feed
8    Tractor Feed
9    Small-format Feed
10    Large-format Feed
11    Large-capacity Feed
14    Cassette Feed
15    Automatically Select
256    Printer Specific Feed 1
257    Printer Specific Feed 2
258    Printer Specific Feed 3
259    Printer Specific Feed 4
260    Printer Specific Feed 5
261    Printer Specific Feed 6
262    Printer Specific Feed 7
263    Printer Specific Feed 8
If the printer supports other tray numbers, you can enter these too.

If you do not specify a page number, the tray change will apply to the current page. The new tray will also apply to subsequent pages until the next tray change occurs.

When you do specify a page number, the tray change will take place when the specified page is printed. Subsequent pages will also use this tray until the next tray change. The tray change can be placed anywhere on a page and still apply to the whole page.

If you specify more than one paper tray selection for a page, the printer uses the last selection.
Avatar billede frankmortensen Nybegynder
06. februar 2002 - 16:55 #4
Jeg vil foreslå at lægge flg. kode på "kopiløkke elementet" på OnAfterGetRecord triggeren:

IF Nummer = 1 THEN
  CurrReport.PAPERSOURCE(1)
ELSE
  CurrReport.PAPERSOURCE(2);

MVH
Frank
Avatar billede frankmortensen Nybegynder
06. februar 2002 - 17:12 #5
Tast Shift+F12.
Klik på Report-knappen til venstre.
Find rapporten (nr. 206?).
Marker rapporten.
Tast Alt+D
Hop ned på linien hvor der står "KopiLøkke".
Tast F9.
Find en tom/blank linie efter den grå bjælke med skriften OnAfterGetRecord().
Kopier og paste flg. 4 linier til den tomme linie:
IF Nummer > 1 THEN
  CurrReport.PAPERSOURCE(2)
ELSE
  CurrReport.PAPERSOURCE(1);

esc-esc-esc og sig ja til at gemme.

MVH
Frank