15. januar 2002 - 06:58
Der er
10 kommentarer og 2 løsninger
Gem image efter ændringer
Jeg har et billede i et Image, hvorefter jeg så opertter en Label hen overImage\'t. Hvordan gemmer jeg nu Billedet med de nye ændringer
Annonceindlæg fra Novataris
15. januar 2002 - 07:00
#1
En label oven på et billede som er placeret på form i Delphi IDE\'et ?
15. januar 2002 - 07:01
#2
Yes
15. januar 2002 - 07:07
#3
Alt + Print Screen Delphi er ikke noget grafik program!
15. januar 2002 - 09:22
#4
I stedet for at lave teksten i en label, skal du udskrive teksten direkte på Image\'s Canvas.Ligesom her: Image1.Picture.Bitmap.Canvas.TextOut(10,10,\'Dette er en tekst\'); Derefter kan du gemme med de sædvanlige Savetofile o.s.v. Håber det hjalp..
15. januar 2002 - 09:26
#5
ok kan man det ?? Men jeg vil jo gerne have muligheden for at \'DRAGE og drop\' med teksten for at bestemme placeringen af teksten..
15. januar 2002 - 09:57
#6
så brug en alm label til at drag og drop og tegn på den pos som du vælger som kayb foreslår, og hide din label
15. januar 2002 - 10:27
#7
Naturligvis, hvor er i da kloge :-) Her erf lidt point til jer, mange tak
15. januar 2002 - 11:41
#8
Jeg har lige et tillægs s´pørgsmål Kan man også ændre font størelsen og farve når man skriver direkte på et image
15. januar 2002 - 11:58
#9
Ja det kan man godt her er et Eks. Image1.Picture.Bitmap.Canvas.Font.Color:=clRed; Image1.Picture.Bitmap.Canvas.Font.Size:=18;
15. januar 2002 - 12:46
#10
Uha hvor det går. Kan man også gøre teksten transperrent så man slipper for den \'kasse\' der er uden om teksten ??
15. januar 2002 - 13:06
#11
Ja det kan man jeg kan bare ikke lige huske hvordan.Det er et eller andet med at man kan sættet en transparent color på Bitmap billedet. Ellers prøv at kigge i hjælpen på TBitmap,TCanvas og TLabel.
15. januar 2002 - 16:34
#12
prøv Image1.Picture.Bitmap.Canvas.Brush.Color := clClear; for at gøre det transparent
Kurser inden for grundlæggende programmering