Avatar billede bad_t Nybegynder
14. januar 2002 - 12:17 Der er 7 kommentarer

Min server mister hastighed ved overførelse når den har været tændt nogle dage

Min server mister hastighed ved overførelse når den har været tændt nogle dage.

Jeg kan ikke forstå når den lige er blevet genstartet så er den over hurtig til at flytte filer, Men når den så har stået nogle dage tændt så bliver den mega langsom, som om netkørtet kun køre halv hastighed? men når jeg kigger står den godt nok stadig som 100mbit på kortet.. det er en win 2k server.

Avatar billede vistodk Nybegynder
14. januar 2002 - 12:23 #1
hvor meget plads er der tilbage på de forskellige partitioner/diske?
Hvad står der i Eventloggen?
er der mange kollisioner på netværket?

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede bad_t Nybegynder
14. januar 2002 - 12:32 #2
Der er 52gb plads ledig.. så det er ikke der der er et problem.

Event log står der ingen ting...

Og der er ingen kolission rigtigt på nettet da der kun er en server og 8 arbejdstation og der er ikke rigtigt traffik på netværket andet en lidt til serveren og så internet...
Avatar billede vistodk Nybegynder
14. januar 2002 - 12:41 #3
hvis den kører dns, wins servicen, så prøv at stop og start dem næste gang, inden du genstarter maskinen... og se om det hjælper
Hvordan ser CPU-workloadet ud inden du genstarter?
Avatar billede vistodk Nybegynder
14. januar 2002 - 12:49 #4
hvorfor kan du afvise mit svar inden du har prøvet det?

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede bad_t Nybegynder
14. januar 2002 - 12:56 #5
Ups sorry det var ikke lige ment sådan der.. for det kan jo godt være det virkede... prøvede den med wins der og ja.. send den lige igen så lader jeg den være... min fejl der... sorry.
Avatar billede vistodk Nybegynder
14. januar 2002 - 12:58 #6
Helt OK - lad heller spørgsmålet stå åbent til næste gang der er problemer med servern.. og se så hvad der sker....
Har du kørt servicepack 2?
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. januar 2002 - 12:51 #7
Hvis du bruger Kazar på denne server - så lad være! Jeg har set noget lign på en arbejdsplads på mit arbejde. Her var det Kazar, som begyndte at lave underlige ting.