Avatar billede robert-jensen Nybegynder
13. januar 2002 - 19:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

dynamisk størelse på iframe.

har brug for at lave en iframe der er dynamisk i højden, dvs. der følger størelse på den side den refererer til.

er der nogle af jer der ved hvordan man gør dette ?

på forhånd tak

robert.

ps. har prøvet at skrive størelsen i procent....det gør kun at størelsen er justeret til den side iframen er indsat på og ikke den side den referer til.
Avatar billede soren15 Nybegynder
13. januar 2002 - 19:19 #1
Så vidt jeg ved er dette ikke muligt. Det er jo en af ideérne på frames. At du har færdige frames... Hvor mange sider har du tænkt dig at linke til siden du ikke lan lave en fast højde?
Avatar billede larsen1 Nybegynder
13. januar 2002 - 20:32 #2
Det kan du sagtens gøre - det kræver bare lidt research. TV2 gør lige præcis det på deres programoversigt, så der kan du kigge koden....
Avatar billede robert-jensen Nybegynder
14. januar 2002 - 11:14 #3
Har siddet og luret lidt på tv2\'s hjemmeside, men har ikke kunne finde lige netop den kode der gør at iframen bliver dynamisk.

Er der ikke nogle af jer der lige kan spejde den og skrive et resume her :-)
Avatar billede larsen1 Nybegynder
14. januar 2002 - 11:51 #4
function resizeIFrame()
{
  objTable  = GetElement(\"tblProgrammer\");
  objIFrame = GetParentElement(\"ProgramListning\");
  if (document.getElementById)
  {
    // IE5+, Mozilla, Gecko
      objIFrame.height = objTable.offsetHeight + 5;
  }
  else if (!document.getElementById && document.all)
  {
    // IE4
      objIFrame.style.height = (objTable.offsetHeight + 5) + \"px\";
  }
  else if (document.layers)
  {
  // Netscape 4 - egentlig ligemeget da den ikke underst¯tter IFrames
    return false;
  }
  else
  {
    return false;
}
Avatar billede larsen1 Nybegynder
14. januar 2002 - 11:51 #5
Jeg har ikke selv brugt det, men det burde virke med denne...