Avatar billede jpeace Nybegynder
08. januar 2002 - 14:12 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

C++ i VS .net ?

Skal til at skrive en opgave hvor vi bruger VS .net (rc) platformen.
Her skal programmeres i C# eller C++.
Mit spørgsmål lyder:
Det C++ som findes til VS .net er det det almindelige sprog eller er det en MS udgave. Jeg er lidt i tvivl om det er Visual C++ eller en ren C++.
Håber spørgsmålet er forståeligt.
Vi vil helst programmere i C++ da vi kender det, men C# er vist nok det bedste sprog til den opgave vi har. Hvor stor forskel er der på disse sprog? (har hørt noget om at C# ligger tættere på Jave end C++).

Mvh

Jan
Avatar billede odegaard Nybegynder
08. januar 2002 - 23:45 #1
Du kan både skrive C# og C++.
Der findes også J# hvis du mere til Java.

C# er udviklet, så C-programmører ikke skal til at lære VB syntax, når de skal programmere hjemmeside. Dvs. C++ optimeret til hjemmeside-programmering.
Funktionerne i C# er fuldstændig magen til VB.NET og J#, og kompiles til den samme kode. Syntax\'en er blot ændret, så C++ programmører føler sig mere hjemme.
Avatar billede pstric Nybegynder
10. januar 2002 - 03:02 #2
Hvis du har lært C++, så vil du nok huske, at det er mindst lige så svært at lære STL og MFC - eller VCL, hvis du har brugt Borland C++ Builder - som at lære selve sproget.

Når du skal i gang med .NET, vil det tage meget kort tid at lære C# - properties er bare en pænere måde at skrive get og set metoder på, og delegates kan opfattes som typesikre function pointere - men .NET Framework er kolossalt omfattende.

Du skal også regne med at skulle bruge en del tid på at sætte dig ind i diverse værktøjer, der følger med SDK\'et.

Jeg vil anbefale at du dropper hensynet til hvilket sprog du føler dig mest fortrolig med og i stedet vælger det sprog, der oftest optræder i bøger og blade og i eksempler fra Microsoft og andre.

Her ligger C# helt i toppen efterfulgt af VB.NET.
Avatar billede odegaard Nybegynder
10. januar 2002 - 09:37 #3
hmmm... jeg synes ellers det er omvendt :-)
Avatar billede pstric Nybegynder
11. januar 2002 - 16:33 #4
odegaard>> Hvis du mener at der er mere VB.NET end C# rundt omkring, så vil jeg ikke modsige dig. Jeg har ikke set nogen statistikker over de enkelte sprogs udbredelse. Men at C# og VB.NET er langt mere udbredte end alle andre sprog, kan vi vel godt være enige om.
Avatar billede jpeace Nybegynder
13. januar 2002 - 06:09 #5
Tak for svarene.
Tror nok at vi vælger C#, da det vil være mere egnet til opgaven.
Jeg er ening i at det er et størrre projekt at sætte sig ind i .net.
Avatar billede jpeace Nybegynder
13. januar 2002 - 06:12 #6
pstric>> Er nu ikke ening i at C# og VB.net er langt mere udbredte end alle andre sprog. Hvad med C++ for eksempel? Men det er måske bare mig som ikke ved bedre.

Avatar billede jpeace Nybegynder
19. januar 2002 - 18:50 #7
Tak for deltagelsen.
I får lov at dele de få points ;-)

Jeg/vi er nået frem til at vi vælger C#.