Avatar billede chs Nybegynder
22. april 2000 - 01:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

skrive ind i dokumentet

Jeg har en form som står inden i en tabel. I formen er der to felter der kun skal være synlige hvis brugeren sætter kryds i en bestemt checkboks.

Altså: På siden står der: Vil du have nyhedsbrevet []. Hvis der bliver sat kryds i den, skulle der komme to felter til adresse og post nummer frem.

Jeg er ligeglad med om brugeren skal trykke på et link, på en gif, sætte kryds i en checkbox eller andet. Resultat skal bare være at de to nye felter kommer tilsyne.

Jeg har overvejet et stylesheet og så rode med visibility på et <span> element, men det virker vist ikke i netscape. Jeg har prøvet med document.write, men hvis der står f.eks. <a... onClick="doc...writ(tekst)">...</a> går det galt.

Fordi jeg bruger både form og tabel, kunne man vel referere til et form element eller et tabel element (hvis det er muligt) eller måske et span/div element.

Håber på hjælp.
Avatar billede boye Nybegynder
22. april 2000 - 11:37 #1
Javascript ville kunne gøre miraklet, men jeg kan nok desværre ikke finde ud af det...
Avatar billede geeeet Nybegynder
25. april 2000 - 02:32 #2
Du kan sagtens bruge visibility-tingen på et span...

dit nuværende hedder nok:

document.all.spannavn.all

til netscape skal det hedde document.spannavn

Du laver så bare en detection så ledes:

if(document.layers)
Avatar billede geeeet Nybegynder
25. april 2000 - 02:35 #3
if(document.layers){
    soegdiv = document.soeg;
    fo = document.fetContOut;
    fi = document.fetContOut.document.fetContIn;
    sc = document.scrollBox;
    fis = document.fetContOut.document.fetContIn;
    scs = document.scrollBox;
    sd = document.bnDown;
    su = document.bnUp;
}
else{
    soegdiv = document.all.soeg.style;
    fo = document.all.fetContOut;
    fi = document.all.fetContIn;
    sc = document.all.scrollBox;
    fis = document.all.fetContIn.style;
    scs = document.all.scrollBox.style;
    sd = document.all.bnDown.style;
    su = document.all.bnUp.style;
}

her er bare lige copy-pasted, så du skal selvfølgelig kun have et enkelt lag, men så kan du tilgå visibility således:

sd.visibility = "hidden";

eller

sd.visibility = "visible";

Håber det hjalp...