Avatar billede tmo Nybegynder
07. januar 2002 - 13:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SAX problemer

Hej jeg arbejder lidt med xml/xsl til html, men er løbet ind i et problem. Det er ikke noget problem at lave et DOM objekt af en XML fil, men såsnart jeg skal skabe min html går det galt her:
....
TransformerFactory transf = TransformerFactory.newInstance();

Transformer tf =
transf.newTransformer(new StreamSource(xslfile));

tf.transform(new DOMSource(XMLinput), new StreamResult(output));
....
kaster :
javax.xml.transform.TransformerConfigurationException: javax.xml.transform.TransformerConfigurationException:javax.xml.transform.TransformerException: java.lang.ClassNotFoundException: org.apache.xerces.parsers.SAXParser

Jeg arbejder på resin og har lagt xerces og xalan i WEB-INF/lib
Hvorfor kaster den en ClassNotFoundException: org.apache.xerces.parsers.SAXParser ? Jeg arbejder jo med DOM. Desuden er det ikke noget problem at lave en instans af SAXParser parser = new SAXParser()i selve klassen. Bruger Transformer SAX og ka´ ikke finde denne??
PS har prøvet i Java kat., men uden held.
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
07. januar 2002 - 14:09 #1
Jeg bruger altid kun DOM, hvad skal det bruges til , jeg vil godt lave en DOM parsing det bruger jeg selv på min egen side:
http://www.friserverplads.dk/tubesign
Avatar billede tmo Nybegynder
07. januar 2002 - 20:08 #2
Har løst problemet