Avatar billede webcon Nybegynder
07. januar 2002 - 11:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lysdioder

Hvorledes kan man evt. lave 2 lysdioder i sin VB-funktion, ex. én i grøn og én i rød, der hver især repræsenterer sin egen funktion/tilslutning ?

/webcon
Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
07. januar 2002 - 11:36 #1
lytter med ...
Avatar billede steen_e Nybegynder
07. januar 2002 - 11:45 #2
Øb øhh... altså du vil styre to lysdioder vha. VisualBasic? Gennem parallelporten eller en COM-port eller hva\'?
Avatar billede webcon Nybegynder
07. januar 2002 - 12:39 #3
Ja, eller noget i stil med

If .... then
lysdiode rød
else
lysdioede grøn
endif

/webcon
Avatar billede tjacob Juniormester
07. januar 2002 - 13:15 #4
Der er nogle forslag her:

http://www.eksperten.dk/spm/67003

MVH tjacob
Avatar billede mr_clark Nybegynder
07. januar 2002 - 14:58 #5
Tegn to cirkler. Fyld dem med de farver du nu vil have de skal ha\'.

Lav en select case eller en if på dem. Hvis betingelserne er opfyldt for at de skal lyse, så sæt deres .visible property.

Alternativt kan du jo sætte fyldnings-farven på dem ved at ændre deres .fillcolor property =) Det ville jeg nok gøre, vil tro det er hurtigere end hele tiden at tegne/fjerne cirklerne.
Avatar billede webcon Nybegynder
07. januar 2002 - 23:39 #6
jeg har selv løst problemet. Ved at vælge en given components, har man mulighed for at udvælge en diode, hvadenten den skal være firkantet, rund, oval m.v., som man efter valg kan farvefyldes.

Avatar billede webcon Nybegynder
07. januar 2002 - 23:40 #7
:>
Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
08. januar 2002 - 09:41 #8
hvad hedder det komponent ???
Avatar billede webcon Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:42 #9
Det er komponentet "Shape" som kan kan gøre enten firkantet, oval osv. Derefter kan man farvelægge dem som man vil.

/webcon