Avatar billede runee Nybegynder
21. april 2000 - 11:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Klassikeren med at fjerne højre musetast

Nu gider jeg snart ikke mere :o)

Jeg sidder med et brugerinterface hvor jeg har brug for at fjerne højre musetast funktionen. Jeg er såmend ligeglad med om folk kan 'stjæle' kode eller billeder, den kan man altid komme ud over. Det der ligger i det er at jeg i mit i brugerinterface har brug for at brugeren kan højre klikke og holde knappen nede. Imens det sker viser jeg så et layer. Når brugeren slipper højre knappen igen forsvinder mit layer UDEN at windows' irriterende rullemenu dukker op. Det kan jeg sgu' ikke få til at virke. Jeg har prøvet standard metoden med at capture både mousedown og up og click event'sne og så udføre det jeg vil og returne false. Uanset hvad jeg prøver kan jeg ikke få menu til at blive væk. Jeg har også prøvet at benytte 3 forskellige scripts fra nettet der påstår de kunne forhindre folk i at stjæle billeder ved at fjerne menuen, men så snart jeg prøver...så virker det ikke?? Kan det have noget med at brugeren skal holde knappen nede?
Avatar billede hojben Novice
21. april 2000 - 22:58 #1
Smid det her før </head>

<script language=JavaScript>
<!--
var message="Irreterende ikke sandt?????";
function click(e) {
if (document.all) {
if (event.button == 2) {
alert(message);
return false;
}
if (document.layers) {
if (e.which == 3) {
alert(message);
return false;
}
if (document.layers) {
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
}
document.onmousedown=click;
// -->
</script>
Avatar billede jumper Nybegynder
22. april 2000 - 16:04 #2
<body oncontextmenu="return false">

/Thor
Avatar billede runee Nybegynder
22. april 2000 - 18:59 #3
Hojben!
Desværre, den løsning du gav mig er netop den der ikke virker :). Prøv selv! Højre klik, så får du din boks...inden du slipper museknappen prøv at trykke space (Ok i boksen) og så slip knappen...menuen vil så fremkomme.....Jumpers svar derimod er perfekt...jeg takker mange gange :o)
Avatar billede hojben Novice
22. april 2000 - 19:53 #4
Ahh oki... Thankx