Avatar billede michael-k Nybegynder
06. januar 2002 - 19:23 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Grafik i Flash Hot or Not

Hejsa
Har lige et lille spørgsmål omkring flash.
Jeg har prøvet at komme igang med dette program i et stykke tid nu men er ikke rigtig kommet nogle vegne da jeg altid stopper da jeg syntes mulighederne i programmet for at lave fed grafik er for lille.
Nu vil jeg gerne vide hvordan folk laver en flash film.
Der skal noget grafik til før man overhovedet kan komme i gang. Det er her jeg går kold, når jeg vil lave grafik i Flash, syntes mulighederne der i er for lille, så tænkte jeg når man nu sidder og ser alle de flotte flash sites på nettet, hvordan kan de lave sådan noget grafik i flash.
Er det flash, folk bruger eller laver de grafikken i feks. photoshop og 3d programmer og eksportere grafikken over i flash, hvor man så kan lave alle de effekter og hvad man nu ellers kan i flash. Eller laver de simpelthen grafikken i flash ???
Håber at hører fra jer :-)
Har lige et lille eksempel på et flash site, hvor jeg ikke tror grafikken er lavet i flash.
http://www.starbreeze.com/

Hilsen Michael
Avatar billede Himbear Nybegynder
06. januar 2002 - 19:30 #1
Der er nogle der laver det hele i Flash, men jeg kan langt bedre lide at lave det i Illustrator, da er et større program, med flere muligheder. Men kan eksportere til Flash, så det er helt perfekt!

Uden at vide det, er jeg ret sikker på at Freehand også kan det.

Du skal nok vælge et af de to programer, da det udnytter vektor, som er en af de store plusser ved Flash. Derfor vil jeg ikke bruge Photoshop!
Avatar billede blad3 Nybegynder
06. januar 2002 - 19:32 #2
det er lavet i flash
der står hvis du højre klikker
så står der:
about macromedia flash player 5
jeg laver osse en masse flash 5 gfx men det er faktisk pisse svært  ;]
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. januar 2002 - 19:32 #3
Hvad mener du med fed grafik?

Du kan lave flot grafik i et 3D program, og eksportere det til flash via et Swift3D V2.0 plugin.

Flotte spil er ofte animeret ved hjælp af håndtegninger, og importeret i flash. Derefter
er de Break Apart (cntl + B), og til sidst optimeret via Modify> Optimize...

Flash 5.0 har bezier tegneredskaber, der svarer til dem i illustrator. Så du kan faktisk lave nogle flotte tegninger i flash.

/per
Avatar billede Himbear Nybegynder
06. januar 2002 - 19:33 #4
ok efter at have kigget nærmere på starbeeze.com kan jeg sige, at det er lavt i Photoshop, eller lign.!
Avatar billede jamal_s Nybegynder
06. januar 2002 - 19:34 #5
det er forskelligt nogen bruger flash...nogen bruger andre programmer som du siger og exportere den i flash..

jeg har selv leget med flash, og synes det er MEGET svært at lave nogle fede banner osv..

derfor har jeg læret photoshop ved siden af flash programmet... :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. januar 2002 - 19:34 #6
Du kan godt lave dine Photoshop tegninger om til vektor i flash. Du skal bare anvende Modify>Trace Bitmap...

/per
Avatar billede Himbear Nybegynder
06. januar 2002 - 19:38 #7
hoejrup -> Giver det samme kvalitet? Og det kan umuligt give samme mulighed for at skalere!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. januar 2002 - 19:44 #8
tino_bh> Selvfølgelig får du ikke den samme kvalitet, hvis du anvender Trace Bitmap. Tænk lige en gang på hvor meget det ville fylde! Men du kan sagtens skalere din grafik, for den er lavet om til vektor grafik.

/per
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
06. januar 2002 - 19:44 #9
Et detaljeret billede er meget dumt at lave om til vektor. Det fylder meget mere og kræver mere maskinkraft at vise.
Avatar billede Himbear Nybegynder
06. januar 2002 - 19:48 #10
Det ville jeg personligt helst ikke gøre! Men det er så også lige meget ;)
Avatar billede elnino Nybegynder
06. januar 2002 - 19:58 #11
Mht til grafik er det jo altid et spørgsmål at vælge det rigigt software til dit endelige resultaut. Jeg bruger både illustrator og photoshop til mange af mine flash projekter og kan ikke undvære dem. Andre gnage er det et rent flash projekt. Mht til dit link, ewr der vist ingen tvivl om at væggen er lavet via photoshop eller lignende.

Det gølder om at keder programmernes styrke og vide hvad man vil lave og det er jo nok det som er det svære...
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. januar 2002 - 21:24 #12
Tak for svarende  blev meget klogere  tror jeg vil kigge lidt på illustrator da det passer fint til photoshop og omvendt  også kløg på med det flash.
Giver lige point til dem der har husket at angive svar  synd for dem der glemte håber i overlever :-)
Avatar billede wilweb Nybegynder
06. januar 2002 - 22:08 #13
Jeg har engang hørt en sige til mig: jeg kan producere alt i Flash, en anden sagde hvad skal man med alt der der grafik, det er jo informationer der drejer sig om!
Sandheden for mig er nok at man skal tænke på, hvad er det man vil fortælle, vise, hvilken medie skal det produceres til, herefter går jeg igang med at vælge software der kan løse min opgave, bedst og gerne på den letteste måde.
Jeg sidder allene på en 512 ADSL linje og faktisk og ventede i et stykke tid for at flash loaderen var færdig. Loaderen med grafik kan med lethed være rent Flash, selve siden Tja der er sikkert nok noget bitmap i den, men gør det noget om det er vektor eller Bitmap det er sgu da et flot link! og de behøver ikke at skalere noget som helst...
Michael lad ikke være software der begrænse dine kreative evner....I krig, kærlighed og Web udvikling gælder alle kneb!
:>
ComeOn 60 point er det ikke for et vanskeligt spørgsmål!!!
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. januar 2002 - 00:47 #14
gizom hvad point angår går jeg ikke så meget op i, ved der er mange der gerne vil have point og det betyder meget for dem. Så lad dem gå de point de vil have.
60 point er ikke for meget, da jeg gerne vil have nogle gode svar fra folk der ved noget om netop flash.
Avatar billede wilweb Nybegynder
07. januar 2002 - 12:04 #15
michael-k :> Hvad point angår så er det Eksperten.dk der nu en gang har fastsat hvordan point systemet på deres portal skal virke.
Du vil gerne have nogle gode svar fra folk der ved noget om netop flash og samtidig fravælger du svaret fra hoejrup (som sammen med pixelpaw er de eneste sætter spørgsmål til hvad det egentlig er du vil og fortæller om nogle af de tekniske muligheder som du kan bruge i Flash) og giver dem til tino_bh (Der er i tvivel om det giver det samme kvalitet? og Derfor vil jeg ikke bruge Photoshop!) og jamal_s (som synte det er MEGET svært at lave nogle fede banner osv.. i Flash)
Det er pisser mig af med point, jeg ikke syntes de ikke blev delt retfærdigt ud. Det kan måske få de rigtige Eksperter til ikke at gide dele ud af deres viden i sådanne debat spørgsmål fordi det er et princip..
That\'s all
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. januar 2002 - 20:01 #16
gizom  nu ved jeg ikke helt hvad dit problem er.
Prøv at læs hvad jeg har skrevet, jeg kunne bruge alle de svar jeg har fået, ærgeligt at folk ikke kan finde ud af at trykke svar, det kan ligesom ikke være mit problem vel. Så dem som fik point er altså dem der har husket at trykke på svar. Folk skal jo nok lærer det på et eller andet tidspunkt :-)
Hvad sværhed angår kan jeg ikke rigtigt følge dig, den der vurdere hvor svært et spørgsmål er, er jo ham der stiller spørgsmålet. Da han stiller spørgsmålet kan noget tyde på han ikke selv kan finde ud af det.
Når han ikke selv kan finde ud af det, hvordan skal man så kunne vurdere hvor svært et spørgsmål det er.
Og lige til sidst, nu er det mig der har stillet spørgsmålet, så det mig der giver point ud, og så jeg enlig ligeglad om du syntes det er retfærdigt eller ikke, jeg blander mig jo heller ikke i hvem du giver point vel.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. januar 2002 - 21:15 #17
gizom> Det er derfor michael-k automatisk afskærer sig selv for at få nogle kvalificerede svar i fremtiden. For De kompetente brugere gider ikke svare på hans spørgsmål.

/per
Avatar billede Himbear Nybegynder
07. januar 2002 - 21:27 #18
gizom -> jeg var ikke tvivl, det var egentlig bare et retorisk spørgsmål!

Men jeg giver da gerne mine point til de \"retmæssige\" ejere. Hvis det kan få dig i bedre humør! :) Jeg mener nu også, at folk sagtens bør kunne bidrage med noget, uden at få point for det.

Men enig i, at alle burde have fået point, men nu er det ikke op til mig!
Avatar billede wilweb Nybegynder
07. januar 2002 - 22:12 #19
tino_bh :> det er ikke om du skal give point tilbage, eller om at få mig i bedre humør:> Jeg vil ikke have nogle point, men jeg bliver i dårligt humør når man efter min mening har en sådan lav holdning til de spørgsmål man stiller.

hoejrup :> Sådanne kan det jo gå. Det kan godt være man vil hjælpen, men man vil jo hellere ikke føle man er til grin.

michael-k :> Ja, Ja det er godt med dig, folk kan ikke huske at trykke på svar og derfor er det ikke dit problem. Denne portal handler om at hjælpe hinnanden, ikke om at sidde tilbage og gnække over nogle havde glemt et noget eller det var synd! God moral/retfærdighed kunne du have udvist ved at afslutte med \"Tak til alle der har deltaget, i kan dele de 60 point, så send lige et svar dem der vil have del i mine point\" og så var der sikkert nogle som havde meldt ud at det skulle du ikke tænke på, men det er det du starter med er at lægge op til en saglig debat om grafik, som du lukker efter minder end 2 timer, det gidder jeg godt nok ikke spilde mere af min tid på.
Så må du tage det som du vil :>
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. januar 2002 - 23:04 #20
gizom du må sku til at styre dig, få dig dog et liv fatter du ikke en skid eller hvad ?????
Du siger lav holdning, det er da det laveste jeg har hørt før, jeg stilte dette spørgsmål for at få svar, det fik jeg og er glad for det. Så lav holdning mig i røven.
Hvad point angår gider jeg ikke spilde tid på det mere du har ligesom fået min version og holdning til det, om du ikke fatter det er ligesom dit problem. Enlig mærkeligt at du ikke kommer med min kommentar med sværhedsgraden som du brugte meget tid på at kæfte op om, meeeen sikkert fordi du kan se jeg har ret med hvad jeg skrev.
Det med at lukke den efter 2 timer er fint med mig jeg har fået de svar jeg vil have og lukker kan ikke rigtigt se hvorfor jeg skal lade det være åben.
Men okay gider ikke spilde mere tid på dig :-)

hoejrup  kan ikke rigtig se hvorfor jeg afskærer mig fra svar i fremtiden, som jeg sagde før er det ikke mit problem man ikke trykker svar.
Du kommer jo heller ikke 2 timer forsent i det virkelige liv, bare fordi man ikke lige har fået trykket på alarm knappen på sit vækkeur. Og regner med at komme til kaffe hos chefen efter job, som vil fortelle hvordan man styre et vækkeur.
Mit råd til dig er at trykke på det svar det er faktisk ikke så svært og glemmer du det en gang eller to og ikke får point dør du sikkert ikke af det. :-)
Avatar billede wilweb Nybegynder
07. januar 2002 - 23:15 #21
Tak for kaffe.
Avatar billede Himbear Nybegynder
07. januar 2002 - 23:17 #22
hehe!