Avatar billede da_darkside Nybegynder
05. januar 2002 - 23:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Replace - eks (800:10) kan replaces til en tekst i en database

nogen har som har nogen som helst ide om hvordan man laver noget sådanne, alså jeg har en side herpå skriver jeg eks (457:10) så skal den tage og replace det med noget bestemt i databasen, hvordan gøre dette ???
Avatar billede medions Nybegynder
05. januar 2002 - 23:23 #1
hvis fx. du skriver 457:10 i et tekstfelt inde på din side, kunne du fx.

<%
  If Request.Form(\"formnavn\") = \"457:10\" Then
    Response.Write(\"HEY du skrev 457:10\")
  End If
%>

Ellers kunne du:

<%
  strStreng = Request.Form(\"formnavn\")
  strUdskriv = Replace(strStreng, \"4\", \"a\")
  Response.Write(strUdskriv)
%>
og så føre den videre med hvert bogstav, og ligende...!
Avatar billede da_darkside Nybegynder
05. januar 2002 - 23:27 #2
tror det blev misforstået lidt, alså jeg er ved at lave en side den skal laves på dansk,tysk, engelsk & fransk - så er det jag skal have teksten i en database, dvs så jeg ikke skal sidde og rette i alle 117 domumenter, men kun behøves at trække det ud fra databasen, dvs. har jeg et bestemt nummer skal den trække det ud fra databasen, dvs den tager det id jeg har skrevet på siden og erstatter det med det som står i det felt som passer til i databasen
Avatar billede medions Nybegynder
05. januar 2002 - 23:41 #3
jamen hvordan har du så tænkt dig at den skal bøje verberen og alt det der?
Avatar billede da_darkside Nybegynder
05. januar 2002 - 23:49 #4
Nej, slet ikke på den måde...
alså den skal kun finde det nummer som man har angivet på siden og så erstatte det med nummeret i databasen
Avatar billede medions Nybegynder
05. januar 2002 - 23:59 #5
ahh.. ok..

well, kan du ASP eller er du newbie?

du skal lave en sql sætning der ser således ud:

strStreng = Request.Form(\"formnavn\")
strSQL = \"SELECT * FROM tabel WHERE id =\'\" & strStreng & \"\'\"
Avatar billede da_darkside Nybegynder
06. januar 2002 - 00:08 #6
kender intet til asp overhovedet
Avatar billede medions Nybegynder
06. januar 2002 - 00:10 #7
DOH! *G*

well, så er vi to sq på den!

well, har du ikke et ICQ nummer så jeg kan hjælpe dig over der så? -det her går for langsomt!
Avatar billede da_darkside Nybegynder
06. januar 2002 - 00:19 #8
har ikke icq, desværre
Avatar billede medions Nybegynder
06. januar 2002 - 00:28 #9
så kan jeg ikke hjælpe dig! Held og lykke med scriptet!
Avatar billede www.net-ware.dk Nybegynder
06. januar 2002 - 00:53 #10
Det lkan ikke betale sig at hjælpe ham han deler ikke pointene ud!!!
Avatar billede medions Nybegynder
06. januar 2002 - 00:55 #11
where do you know that from?
Avatar billede www.net-ware.dk Nybegynder
06. januar 2002 - 00:58 #12
Avatar billede da_darkside Nybegynder
06. januar 2002 - 18:19 #13
hmm - ja ingen gider svare