Avatar billede hallum Nybegynder
04. januar 2002 - 20:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Visning af poster uden brug af <br> og andet html i Access 2000 database

Jeg har følgende problemstilling:
ca. 2000 html filer vil jeg gerne have ind i en access 2000 database, og efterfølgende præsentere på et website via asp.

Jeg har prøvet følgende:
Åbne hver html-fil i en browser, og efterfølgende klippe og klistre ind i min access database,via en indtastningside via min aktiverede pws på min pc.

Og jeg har også forsøgt noget med at benytte vbCrLf, uden større held.
Komplet løsning efterlyse, og vil blive belønnet med point.

Jeg får derefter følgende problem:
Præsentation af den enkelte post kommer ikke som forventet - læs som vist i min almindelige html-fil.

Her er min kode som viser min html side - læs min post fra access 2000:

<!doctype html public \"-//ietf//dtd html//en//3.0\">
<html>
<head><title>Du ser på <%=request.querystring(\"consol\")%>-spil, som begynder med <%=request.querystring(\"vocal\")%></title></head>
<body>
<b><font face=\"Tahoma\" size=\"3 \" color=\"#000000\"><center>Du ser på <%=request.querystring(\"consol\")%>-spil, som begynder med <%=request.querystring(\"vocal\")%></center></font></b><br><hr><br>
<%
vocal = request.querystring(\"vocal\")
consol = request.querystring(\"consol\")

Set Con = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DBPath = \"DBQ=\" & server.mappath(\"database.mdb\")
Con.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" & DBPath
If vocal = \"ALLE\" then
Sql = \"SELECT * FROM cheat ORDER BY vocal\"
Else if vocal <> \"ALLE\" and vocal <> \"TAL\" Then
Sql = \"SELECT * FROM cheat Where vocal = \'\"&vocal&\"\' and consol=\'\"&consol&\"\' ORDER BY vocal\"
Else If vocal = \"TAL\" Then
Sql = \"SELECT * FROM cheat Where (vocal = \'0\' OR vocal = \'1\' OR vocal = \'2\' OR vocal = \'3\' OR vocal = \'4\' OR vocal = \'5\' OR vocal = \'6\' OR vocal = \'7\' OR vocal = \'8\' OR vocal = \'9\') and consol=\'\"&consol&\"\' ORDER BY vocal\"
end if

Set spil =  Con.Execute(Sql)
If querystring = null then
response.write \"\"
else
If (spil.BOF Or spil.EOF) Then
%>
<center>Der blev ikke fundet nogle snydekoder</center>
<%
End if
Do While Not spil.EOF
%>

<center><table width=\"490\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\">
<tr>
<td valign=\"top\" align=\"right\">
<font face=\"Tahoma\" size=\"1\" color=\"#000000\">
Spil :</td><td valign=\"top\"> <font face=\"Tahoma\" size=\"1\" color=\"#000000\"><%=spil(\"spil\")%><br><br></td></tr><tr><td valign=\"top\" align=\"right\">
<font face=\"Tahoma\" size=\"1\" color=\"#000000\">Snydekode :</td><td valign=\"top\"> <font face=\"Tahoma\" size=\"1\" color=\"#000000\"><%=spil(\"snydekode\")%><br><br>
<br></font>
  </td>

</tr>
</TABLE></center>
<br>
<%
spil.MoveNext
Loop
set spil = nothing
%>
</body>
</html>

Her er min kode fra eksempelvis html siden - læs den oprindelige html fil:
Slå optionen \"Invincible Aircraft\" til i Control setting. Derefter kan du indtaste en af følgende koder under flyvning:

[Ctrl] + [Tab] -- Læg 500 fod til højden.
[Ctrl] + [Tab] + S -- Slow motion mode.
[Ctrl] + [Tab]+ X -- Slå joystick til.

Aktiver \"Enable joystick\" koden, derefter trykkes der kontinuerligt på en af følgende taster for at flytte dit fly i den tilsvarende retning:

[Keypad 8] -- Forlæns.
[Keypad 2] -- Baglæns.
[Keypad 4] -- Venstre.
[Keypad 6] -- Højre.
[Keypad 7] -- Op.
[Keypad 1] -- Ned.

Avatar billede intrique Nybegynder
04. januar 2002 - 21:40 #1
Hey, m8, ingen vil gøre så meget for 30 point :P
Avatar billede hallum Nybegynder
06. januar 2002 - 19:44 #2
Jeg er ikke helt med, men giver da gerne flere points til en løsning, som viker;-)
Avatar billede erb Nybegynder
17. januar 2002 - 14:25 #3
Kan det her bruges?

Inkluder først følgende funktion
<%
Function FormatTekst(theTekst)
    dim tmp
    tmp = theTekst
    tmp = replace(tmp, vbCrLf, \"<br>\")
    FormatTekst = tmp
End Function
%>

og erstat derefter følgende:
<%=spil(\"snydekode\")%>
med
<%=formatTekst(spil(\"snydekode\"))%>

/erik
Avatar billede hallum Nybegynder
29. januar 2002 - 14:52 #4
Det virker ;-) Undskyld at jeg først svare nu..