Avatar billede ecoon Nybegynder
03. januar 2002 - 20:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Oversætter?

Er der ikke nogen der lige kan trylle en \"oversætter\" frem? Det er, efter hvad jeg tror, ikke nogen STOR opgave, så jeg gider kun disse 200 point!
Det skal være sådan, at der er en boks... i den boks kan jeg skrive en sætning, og så skal man se hvad det bliver på et andet sprog, f.eks.:

Hej, jeg hedder ecoon

[Enter]

Hello, my name is ecoon

Den skal IKKE oversætte til noget fast sprog, den skal være være tom, så jeg selv kan udfylde, i en Access-db, elelr lign, f.eks.:

Hej = Hrj
Jeg = Ir

Sådan, skal jeg nemt kunne redigere...
I må selv om, om det skal være med database (Access), eller i noget if-then-else, eller whatever, i vil lave det i... bare jeg kan finde ud af det! ;-)
Avatar billede ecoon Nybegynder
03. januar 2002 - 20:24 #1
Sig lige til, hvis i går igang med noget...! :-D
Avatar billede ecoon Nybegynder
03. januar 2002 - 20:31 #2
Det må også gerne være ting, som i har fundet på nettet... det skal blot være på dansk, altså lavet til danskere.
Avatar billede thaufer Nybegynder
03. januar 2002 - 20:36 #3
Lol... Det er altså en ret stor opgave.. Vi taler også grammatik. Hvorfor tror du nogle firmaer lever af at lave sådanne programmer...?

Men kan du ikke bare linke til altavistas:
http://world.altavista.com/
Avatar billede thaufer Nybegynder
03. januar 2002 - 20:36 #4
og nej... Jeg vil ikke have 200 pts for det!
Tag dem selv...
Avatar billede ecoon Nybegynder
03. januar 2002 - 20:43 #5
Ja, men man skal ikke OGSÅ sætte alle oversættelserne ind... bare lave systemet, og det kan da ikke være så svært!?!?

Nej, tak...
Avatar billede ecoon Nybegynder
03. januar 2002 - 20:46 #6
OG... den slal ikke oversætte grammatisk korrekt... bare f.eks.:

Jeg hedder ecoon->I called ecoon

Altså ord, for ord!
Avatar billede www.net-ware.dk Nybegynder
04. januar 2002 - 01:06 #7
Den kan jeg godt lave til dig, jeg har lavet noget der ligner. Men det er ikke til at skrive database på nettet. Hvis du sender mig en mail adresse så skal jeg sende dig en løsning i løbet af week-enden

mvh

Lars B Lund
lbl@net-ware.dk
Avatar billede ecoon Nybegynder
04. januar 2002 - 15:15 #8
Det lyder rigtigt godt! ;-)

jacob@berget.as

/ecoon
Avatar billede www.net-ware.dk Nybegynder
05. januar 2002 - 03:34 #9
Her er koden til siden. Jeg sender dig kode og db via mail, er andre interesseret i dette kan i henvende jer til mig via mail.

<%
Sub sub_OpenDB (ByRef Connection)
Set Connection = server.CreateObject(\"adodb.Connection\")
Connection.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\"+Server.MapPath(\"net-ware.mdb\")
end sub
\'-------------------------------
function hent_translate(var_ord)
    SQLstring = \"SELECT * FROM translate where dk=\'\" & var_ord & \"\' ;\"
    Set RS =Connection.Execute(SQLstring)
    IF RS.eof THEN
        \' Her kan der laves et funktionskald til opsamling af nye ord
        hent_translate=var_ord \'\"{¤}\"
    ELSE
        var_res=RS(\"uk\")
        IF var_res =\"\" THEN
            hent_translate=var_ord
        ELSE
            hent_translate=var_res
        END IF
end function

sub_OpenDB Connection
\'-------------------------------
function translate_inddata (var_i)
    var_i = \" \" & var_i & \" \"
    if len(var_i) >0 THEN
    var_len_old=len(var_i) +1
    while(len(var_i)<var_len_old and len(var_i)>0)
        var_len_old=len(var_i)
        nr=instr( var_i, \" \")
        var_ordet=left(var_i, nr-1)
        var_ordet=trim(var_ordet)
        var_x=hent_translate(var_ordet)
        var_uddata = var_uddata & \" \" & var_x
        var_len_lokal= len(var_i)-nr
        var_i=right(var_i, var_len_lokal )
    wend
    end if
    translate_inddata=var_uddata
end function
\'-------------------------------
var_inddata=request(\"inddata\")
var_leng=len(var_inddata)
var_inddata= Replace(var_inddata, chr(34)  , \" \" & chr(34) & chr(34) & \" \") \'anførelsestegn
\'-------------------------------
%>
<html>
<head>
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Net-ware editor\">
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<title>Net-ware translater</title>
</head>
<body>
<form method=\"POST\" action=\"translate.asp\">
    <input type=\"text\" name=\"inddata\" value=\"<%=var_inddata%>\" size=\"60\"><p>
    <%%>
    <input type=\"text\" name=\"uddata\" value=\"<%=trim(translate_inddata(var_inddata))%>\" size=\"60\" disabled=\"disabled\" ><p>
    <input type=\"submit\" value=\"Send\" name=\"B1\">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede ecoon Nybegynder
06. januar 2002 - 07:49 #10
Mange tak...! :-D

/ecoon