Avatar billede paythepri$e Nybegynder
03. januar 2002 - 00:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Fornyelse af IP i Win2K

Hvordan fornyer man sin IP i Win2k?
Jeg ved man kan i 98se, men kan ikke finde ud af de i win2K...
Avatar billede zeth Nybegynder
03. januar 2002 - 00:07 #1
mener du at ændre den?
Avatar billede hojben Novice
03. januar 2002 - 00:07 #2
ipconfig /renew
Avatar billede knappe Nybegynder
03. januar 2002 - 00:07 #3
skriv ipconfig ? i en prompt...

Eksempler:
    > ipconfig                      ... Viser oplysninger.
    > ipconfig /all                  ... Viser detaljerede oplysninger
    > ipconfig /renew                ... fornyer alle netværkskort
    > ipconfig /renew EL*            ... fornyer netværkskort med navnet EL..
    > ipconfig /release *ELINK?21*  ... frigiver alle netværkskort, der
                                        passer til kriteriet, f.eks.
                                        ELINK-21,
                                        mitELELINKi21netværkskort.
Avatar billede hojben Novice
03. januar 2002 - 00:08 #4
C:\\>ipconfig /?

Windows 2000 IP Configuration

USAGE:
  ipconfig [/? | /all | /release [adapter] | /renew [adapter]
            | /flushdns | /registerdns
            | /showclassid adapter
            | /setclassid adapter [classidtoset] ]

  adapter    Full name or pattern with \'*\' and \'?\' to \'match\',
              * matches any character, ? matches one character.
  Options
      /?          Display this help message.
      /all        Display full configuration information.
      /release    Release the IP address for the specified adapter.
      /renew      Renew the IP address for the specified adapter.
      /flushdns    Purges the DNS Resolver cache.
      /registerdns Refreshes all DHCP leases and re-registers DNS names
      /displaydns  Display the contents of the DNS Resolver Cache.
      /showclassid Displays all the dhcp class IDs allowed for adapter.
      /setclassid  Modifies the dhcp class id.

The default is to display only the IP address, subnet mask and
default gateway for each adapter bound to TCP/IP.

For Release and Renew, if no adapter name is specified, then the IP address
leases for all adapters bound to TCP/IP will be released or renewed.

For SetClassID, if no class id is specified, then the classid is removed.

Examples:
    > ipconfig                      ... Show information.
    > ipconfig /all                  ... Show detailed information
    > ipconfig /renew                ... renew all adapaters
    > ipconfig /renew EL*            ... renew adapters named EL....
    > ipconfig /release *ELINK?21*  ... release all matching adapters,
                                        eg. ELINK-21, myELELINKi21adapter.
Avatar billede hojben Novice
03. januar 2002 - 00:09 #5
Takker ;)