Avatar billede cookie Nybegynder
02. januar 2002 - 17:26 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ombryde en tekststreng

Hej

Jeg leder efter en funktion der indsætter et mellemrum i en tekstreng for hver 100 karakterer i et ord.
Avatar billede keysersoze Guru
02. januar 2002 - 21:51 #1
er det fordi du vil undgå for lange ord der ødelægger tabeller?
Avatar billede prof2 Nybegynder
03. januar 2002 - 00:06 #2
for i = 0 to len(strtext) step 100
tekst = left(strtext,i) & \" \" right(len(strtext)-i)
next

Ej, try it... Jeg tror ik det dur men jeg er også lidt stiv nu så bær over med mig... men prøv det... Ciao!
Avatar billede cookie Nybegynder
03. januar 2002 - 07:42 #3
Ja, det er for at bevare en tabel i fast størrelse.

prof2 >> kigger lige på det :-)
Avatar billede keysersoze Guru
03. januar 2002 - 10:42 #4
cookie >> det er faktisk alligevel en lidt dårligt idé da du så risikerer at der laver alle mulige andre steder - for hvad nu hvis der kun står 30 tegn på en linie og der så er linieskift?

det kunne være smart, men desværre findes der ingen god mulighed for denne ombrydning :o/
Avatar billede cookie Nybegynder
03. januar 2002 - 10:58 #5
keysersoze >> Forstår ikke helt hvad du mener med det?
Hvis der kun er 30 tegn skal der ikke foretages noget. Den skal loope igennem hele min post, finde ord med over 100 tegn. Alle ord over 100 tegn skal deles lige over med et mellemrum, og der skal foretages et nyt loop på det \'knækkede\' ord, da det f.eks kan være et ord på 300 tegn, der deles til 2 x 150, der så igen deles til 2 x 75 .... eller noget i den stil

Der må da findes en smart måde at komme ud over dette problem på ??
Avatar billede keysersoze Guru
03. januar 2002 - 11:15 #6
ok - på den måde... troede du mente tegn og ikke enkeltord

men ikke så vidt jeg ved - ellers var det jo nok gjort her på eksperten... ;) faktisk har jeg aldrig set det nogle steder og det skulle da også være mærkeligt at der blev brugt SÅ mange ord på over 100 tegn medmindre det er for at ødelægge...
Avatar billede cookie Nybegynder
03. januar 2002 - 11:52 #7
Ja, det nemlig for at undgå at nogle kunne \'komme til\' at ødelægge ;-)
Avatar billede cookie Nybegynder
22. marts 2002 - 10:06 #8
ups - lukker lige her...

Er du blevet ædru prof2 :-)
Avatar billede prof2 Nybegynder
09. maj 2002 - 11:02 #9
Ja. Tak! Ret gammelt spørgsmål. Men du skulle jo ikke gå at være urolig for at jeg stadig er beruset.. Tak! Men i morgen starter det jo igen ;-)