Avatar billede hono Nybegynder
01. januar 2002 - 19:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DK som førende IT-nation

Vores tidligere statsminister sagde sidste år at Danmark skulle have som mål at blive verdens førende IT-nation. Og vores nye har udtalt at han er enig (selvom deres meninger og fremgangsmåden nok er forskellige). Jeg kom til at tænke på netop hvordan dette skal realiseres. Nogle der ved hvilke planer regeringen har, bliver IT-\"eksperterne\" hørt? Og endnu vigtigere hvad synes du. Hvor skal der gøres en indsats, er det i folkeskolen, de højere uddannelser, gratis internetadgang til alle, eller hvad?

Personligt mener jeg at steder som Eksperten.dk burde få statsstøtte. 90% af den kunnen jeg har inden for de computerrelaterede områder der interesserer mig, har jeg fra eksperten og lignende sites. Tag et eksempel som builder.dk som desværre lukkede. Det var en kanon mulighed for måske især unge der interesserede sig for webdesign. Steder som disse er utroligt vigtige efter min mening. De gør et kæmpe arbejde for staten, og derfor burde man støtte. Men hvad synes I? Hvad skal der gøres?

Hono
Avatar billede davmanden Nybegynder
01. januar 2002 - 20:21 #1
Lige mine ord...
jeg synes ikke internettet skulle være gratis fordi det skaber en masse jobs osv... men jeg synes det ivlle være en god ide med støtte så det kunne blive noget billigere!!!
Avatar billede dar Nybegynder
01. januar 2002 - 22:25 #2
Jeg har altid undret mig over, hvorfor man ikke bare besluttede at lægge lyslederkabler ind i alle husstande i Danmark. Så var der på nuværende tidspunkt mulighed for i hvert fald 100Mb til alle og længre fremme i tiden 1Gb og så fremdeles. Selvfølgelig ville det koste en pokkers masse penge her og nu, men fremover ville man da også kunne nyde godt af at alle i det ganske land havde en solid internet-forbindelse og hvad man nu ellers måtte finde på at bruge kablerne til. Og hvis man endelig fik gravet alle de kabler ned, tror jeg heller ikke, at gratis internet til alle ville være et problem :)
Avatar billede dar Nybegynder
01. januar 2002 - 22:26 #3
hono>> Eksperten er det bedste!
Avatar billede dar Nybegynder
01. januar 2002 - 22:26 #4
hono>> Men jeg tror den bliver svær at få statsstøttet...
Avatar billede hono Nybegynder
11. januar 2002 - 16:39 #5
abcdefghijklmnopqrstuvxyzæøå