Avatar billede goldenboy Nybegynder
31. december 2001 - 15:05 Der er 9 kommentarer

Centrere tabeller...

Jeg har forsøgt at lave en jsp side som kan udskrive nyheder som jeg opretter. JEg ville gerne have en tabel med 2 rækker. En med den tid nyheden blev oprettet og en med selve nyheden. og denne tabel villle jeg have centreret på skærmen. Jeg kan bare ikke få det til at virke...eksempler jeg har fundet virker fint, men hvis jeg paster min JSP kode ind så kommer det ud til venstre igen.... jeg håber der er nogen der kan hjælpe..

min kode:
<html>

<head>

<title> Dark Swarms Officielle Hjemmeside </title>
<% java.util.GregorianCalendar date = new java.util.GregorianCalendar();%>
<%! darkswarm.Newscontainer container = new darkswarm.Newscontainer(); %>
<%! darkswarm.Persistens persistens = new darkswarm.Persistens(); %>
<%! darkswarm.News news; %>
<%!int count=0;%>
<%@ page import=\"darkswarm.News\" %>

</head>
<body bgcolor = #FFFFFF>
<font FACE=\"Times New Roman\" SIZE=\"4\" color=\"#FF8000\">
<%
    if (persistens.læs(\"nyheder.old\") != null)
        container = (darkswarm.Newscontainer)persistens.læs(\"nyheder.old\");
%>
<%
    String[] helt = new String[3];
    helt[0] = \"Goldenboy[DS]\";
    helt[1] = \"Kilrogg[DS]\";
    helt[2] = \"Mr_Doom.[DS]\";
%>
<b><center> Dagens mand i skysovs er <%=helt[count%3]%> </center></b>
<%count++;%>
<br><br>
<center>
<table align=\"center\">
<%
for (int i = 0; i < container.news.size(); i++)
{    %>
    <tr>
    <td width=\"60%\"> <%=( (News)container.news.get(i) ).time()%>     </td>
    </tr>
    <tr>
    <td width=\"60%\"> <%=( (News)container.news.get(i) ).getNews()%> </td>
    </tr>
    <tr>
    <td width=\"60%\">                        </td>
    </tr>
    <%
}
%>
</table>
</center>
<% persistens.gem(\"nyheder.old\", container); %>
</center>
</body>
</html>
Avatar billede tmceu Praktikant
31. december 2001 - 15:42 #1
Jeg ville fjerne den <center> tag du har uden om din tabel. Ikke at det burde betyde noget, men den align du har i din table tag bør gøre jobbet, og man bør generelt undgå overlappende tags efter min opfattelse.
Avatar billede goldenboy Nybegynder
01. januar 2002 - 04:27 #2
Problemet er jo at ingen at de 2 virker...hverken center om det hele eller align om tabellen...
derfor jeg ville spørge \"folket\"
Håber der er nogen der kan hjælpe...måske det er noget med JSP der gør at det rykker ud til venstre i sted for at centrere?
Avatar billede tmceu Praktikant
01. januar 2002 - 16:24 #3
JSP genererer i sidste ende jo bare ren HTML til browseren. Hvordan ser HTML koden ud, hvis du laver en \"view source\" i browseren ?

Hvilken browser tester du med ?
Avatar billede goldenboy Nybegynder
01. januar 2002 - 19:57 #4
Browser: IE 6.0
her er koden efter den er genereret...rem html:

<html>

<head>

<title> Dark Swarms Officielle Hjemmeside </title>
</head>
<body bgcolor = #FFFFFF>
<font FACE=\"Times New Roman\" SIZE=\"4\" color=\"#FF8000\">

<b><center> Dagens mand i skysovs er Mr_Doom.[DS] </center></b>

<br><br>
<center>
<table align=\"center\">

    <tr>
    <td width=\"60%\"> 2:53 32/12 - 2001     </td>
    </tr>
    <tr>
    <td width=\"60%\"> NytårsAften!
    </td>
    </tr>
    <tr>
    <td width=\"60%\">                        </td>
    </tr>

    <tr>
    <td width=\"60%\"> 2:56 32/12 - 2001     </td>
    </tr>
    <tr>
    <td width=\"60%\">     </td>
    </tr>
    <tr>
    <td width=\"60%\">                        </td>
    </tr>

    <tr>
    <td width=\"60%\"> 7:54 2/1 - 2002     </td>
    </tr>
    <tr>
    <td width=\"60%\"> Hej Martin, er siden ikke sej? </td>
    </tr>
    <tr>
    <td width=\"60%\">                        </td>
    </tr>

</table>
</center>

</body>
</html>

fatter ikke hvorfor den står til venstre..
Avatar billede tmceu Praktikant
02. januar 2002 - 09:28 #5
Du har en </center> for meget så vidt jeg kan se, ikke at det burde gøre forskellen, men med en forholdsvis ny IE ved man aldrig...
Avatar billede goldenboy Nybegynder
02. januar 2002 - 13:34 #6
tmceu...problemet er at ligegyldigt hvor mange <center> og align=\"center\" jeg smider inder, så bliver min tabel IKKE centreret...

det jeg gerne vil vide, er hvorfor ikke...jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor det ikke virker.
Men det er også kun når jeg bruger JSÅ kode at det fejler...det virker fint hvis jeg bare hardkoder noget tekst..
Avatar billede tmceu Praktikant
02. januar 2002 - 15:57 #7
Din sidste kommentar fatter jeg bare ikke. JSP kører som du sikkert ved, kun server-side og det er kun den rene HTML der kommer til browseren. Men jeg er desværre løbet tør for ideer :-(
Avatar billede goldenboy Nybegynder
02. januar 2002 - 16:37 #8
ja, jeg fatter det heller ikke..

hvis jeg skriver \"hej hej\" i tabellen er den centreret

hvis jeg skriver <% out.print(\"hej hej\") %> så er den ude i venstre side...

det jeg siger er at hbvis jeg bruger jsp kode, så kommer det ud til venstre...hvis jeg ikke bruger jsp kode er det centreret....vildt forvirrende :-(
Avatar billede soelvpil Nybegynder
18. oktober 2002 - 08:29 #9
Hvad med at få lukket det spørgsmål.