Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
29. december 2001 - 21:17 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Opret mappe på server + IIS website og bruger

Hejsa allesammen

Ville høre om der er nogen der ved om det er muligt at få sig et script (ASP/VB) som kan oprette IIS websites og brugere på IIS systemer samt tilføje den oprettede bruger på computeren så det kun er brugeren der har adgang til en hvis mappe :)

mon det er muligt?

MVH
Kasper
Avatar billede bestasp Nybegynder
29. december 2001 - 21:22 #1
ejer af friserverplads.dk :-)
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
29. december 2001 - 21:31 #2
nej..
Avatar billede virus Nybegynder
29. december 2001 - 21:31 #3
Det er muligt, dog kender jeg ingen links til det som freeware, men du kan sikkert få udarbejdet et for en 25.000 kr.
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
29. december 2001 - 21:31 #4
Noget HELT andet er at det er et spørgsmål ikke en GÆTTELEG!!!
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
29. december 2001 - 21:32 #5
(ikke til virus)
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
29. december 2001 - 21:32 #6
hmmm nogen som kender noget freeware som kan det?
Avatar billede virus Nybegynder
29. december 2001 - 21:40 #7
netstuff.....Du skal tænke på hvor meget arbejde der ligger i sådan et backend script....så skal du være MEGET heldig hvis du skal finde det som freeware
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
29. december 2001 - 21:48 #8
virus > ville du kunne hjælpe mig lidt hvis jeg kontakter dig?.. i så fald hva er dit ICQ UIN?
Avatar billede virus Nybegynder
29. december 2001 - 21:59 #9
Altså jeg vil gerne give dig pointere men jeg går ikke igang med sådan et system uden der kommer cash på bordet
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
29. december 2001 - 22:02 #10
hmm okay... men jeg er villig for at give lidt knaster :)... hva er dit icq nummer?
Avatar billede virus Nybegynder
29. december 2001 - 22:04 #11
Avatar billede - Nybegynder
29. december 2001 - 22:29 #12
Hvis du vil spare nogle \"knaster\" var det måske en ide at lade nogle datamatiker-studerende lave det som et semester projekt. Prøv at henvende dig til nogle skoler i starten af februar og hør om der er nogle der er friske på det. Du har selvfølgelig ikke nogen garanti for resultatet.
Avatar billede chris Nybegynder
29. december 2001 - 22:53 #13
netstuff: Det du søger ER lavet. Jeg har/ (havde) et script der kunne oprette en user, dir, web og ftp på én gang.

Jeg kigger lige efter det....
Avatar billede chris Nybegynder
29. december 2001 - 22:55 #14
....forresten så kan jeg huske at det atså kræver at du kører med ADSI. (Active Directory Service Interface)
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
29. december 2001 - 22:57 #15
det lyder RIGTIGT godt chris... hva mener du med ADSI? kan du forklare lidt nærmere? :)

MVH
Kasper
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
29. december 2001 - 22:58 #16
håber VIRKELIG du kan finde scriptet og gider sende det til webmaster@netstuff.dk :)
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
29. december 2001 - 23:48 #17
har ikke modtaget noget fra Chris endnu :(... håber der er andre der kan hjælpe så... men håber selvf. stadig at modatage noget fra chris :)

MVH
Kasper
Avatar billede chris Nybegynder
30. december 2001 - 00:55 #18
nu har jeg fundet det....

Jeg regner med at du har adgang til serveren?, og at du selv kan scripte. Desuden skal du have viden omkring brug af ADSI op imod IIS og andre namespaces.
??

Avatar billede chris Nybegynder
30. december 2001 - 00:56 #19
... hvis du ikke har denne viden er det script jeg har komplet ubrugeligt for dig.
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
30. december 2001 - 01:42 #20
Vil du ikke sende mig scripet Chris?.. det haster lidt... kender en ven som kan finde ud af alt det der og han vil lære mig det.. men det er nemmere hvis vi har scriptet så vil du ikke sende det?...

webmaster@netstuff.dk :)

MVH
Kasper
Avatar billede chris Nybegynder
30. december 2001 - 01:59 #21
Jeg vil ikke give den fulde kode ud sådan bare unden videre....det ku jo være at du modtog den gratis og benyttede den til noget hvor du tjente penge på det script.

Den eneste måde du kan gøre det på er at bruge ADSI. Og du siger at du kender én der kan kode det... så er her lidt hjælp til at gå igang.
IIS Admin object referencer til ADpath finder du her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/iisref/html/psdk/asp/aore94th.asp

Med den i hånden kan du pille ved alt i metabasen. (husk lige backup af den inden i leger :-))

Her er det eks. jeg bruger til at oprette brugeren:

sub CreateUser(Full_Name,username,email,expires)
    Dim Container
    Dim NewUser
    Dim CurrentDate
    Dim ExpireDate
    Dim HomeDir

    HomeDir = \"d:\\web\\users\\\" & username

    CurrentDate = DateSerial(Year(Now),Month(Now),Day(Now))
    ExpireDate = DateAdd(\"d\",45,CurrentDate)
    Set Container = GetObject(\"WinNT://Navnet_PÅ_Din_NTBox\")
    Set NewUser = Container.Create(\"user\", username)
    NewUser.FullName = Full_Name
    NewUser.Description = email
    NewUser.AccountExpirationDate = ExpireDate
    NewUser.HomeDirectory = HomeDir
    NewUser.SetInfo
    NewUser.SetPassword(username)
    Response.write \"<h5>The users account will expire on \" & ExpireDate & \"</h5>\"
    expires = ExpireDate
end sub

- \"username\" requester du feks fra en form
- AccountExpirationDate behøver du jo ik at have med, så den ka du bare rem\' ud

men ellers kig på
http://www.hostingcontroller.com/english/index.html

Avatar billede chris Nybegynder
30. december 2001 - 02:02 #22
glemte lige at sige at hostingcontroller.com er et firma som har lavet tools som man bare ka installere. Men hvor meget det koster tør jeg ikke at gætte på. Men sikker dyrt da de ikke skriver noget om det på deres site (jeg ku ihvertfald ikke finde nogen pris)
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
03. januar 2002 - 19:27 #23
Har fundet ud af hvordan man opretter mapper og brugere osv... men hvordan opretter man så IIS websites ved hjælp af scripts?

MVH
Webmaster
Avatar billede chris Nybegynder
04. januar 2002 - 01:58 #24
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
08. januar 2002 - 15:21 #25
okay takker :)