Avatar billede dkkarpen Nybegynder
14. april 2000 - 10:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med select case

Halløj

Min form returnerer vist ikke den rigtige case værdi. Hvad går galt??

<% if mode = "rediger" then %>
<%
    Set abConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    abonConn = "PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("brugere.mdb") & ";UID=;PWD=;"
    strSQL = "SELECT * FROM nyhed WHERE (BrugerID = " & Request.QueryString("brugerid") & ")"
        abConn.Open abonConn
    Set rs = abConn.Execute(strSQL)

    If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    do While Not rs.EOF
%>
<form method=post action=brugere.asp?mode=rediger_process&brugerid=<%= rs("brugerid") %> id=form1 name=form1>
<%
nyt = rs("nyt")
menu = rs("menu")
Response.Write "<span class=text>Herunder kan du redigere dine bruger oplysninger</span>"
response.write "<table>"
response.write "<tr><td colspan=2 bgcolor=#C2B26A class=text>Rediger brugeroplysninger</td></tr>"
response.write "<tr><td><span class=text>Navn:</td><td> <input type=text name=navn value='" & rs("navn") & "'></td></tr>"
response.write "<tr><td><span class=text>Login:</td><td> <input type=text name=login value=" & rs("Login") & "></td></tr>"
response.write "<tr><td><span class=text>Password:</td><td> <input type=password name=password value=" & rs("password") & "></td></tr>"
response.write "<tr><td><span class=text>Email:</td><td> <input type=text name=email value=" & rs("email") & "></td></tr><br><br>"
response.write "<tr><td colspan=2><span class=subheader>Abonnementer:</td><td></span>"
%>
<tr><td colspan=2><span class=text>Nyt på AIDA: <INPUT TYPE="checkbox" NAME="nyt" value="yes" <% If nyt = "True" Then %> CHECKED<% End If %>><br>
Kantinens menu: <INPUT TYPE="checkbox" NAME="menu" value="yes" <% If menu = "True" Then %> CHECKED<% End If %>></span></td></tr></table>
<input type=submit value=Opdater name=action> <input type=submit value=Slet name=action><input type="button" value="Annuller" name="Annuller" onClick="java script:history.back();">
<input type=hidden name=transfer value="<%= rs("transfer") %>">
</form>

<%
rs.MoveNext
        Loop
    Else
        Response.Write "<p><font face=arial size=2></font></p>"
    End If
abconn.Close
%>
<% end if %>

<% if mode = "rediger_process" then %>
<%
Dim strAction
strAction = UCase(Left(Request.Form("action"),4))

Select Case strAction

Case "SLET"
Set delConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
delConn.Open "DSN=brugere"
sql = "delete from nyhed WHERE brugerID= "& request("brugerid")
delconn.execute (SQL)

Case "OPDA"
if Request.Form("navn") <> "" and Request.Form("login") <> "" and Request.Form("password") <> "" and Request.Form("email") <> "" then

navn = request.form("navn")
login = request.form("login")
password = request.form("password")
email = request.form("email")

if request.form("nyt") = "yes" then
nyt = 1
else
nyt = 0
end if

if request.form("menu") = "yes" then
menu = 1
else
menu = 0
end if

Set upConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
upConn.Open "DSN=brugere"
sql = "update nyhed set navn = '" & Request.form("navn") & "',  login = '" & Request.form("login") & "', password = '" & Request.form("password") & "', email = '" & Request.form("email") & "', transfer = '" & Request.form("transfer") & "', nyt = '"&nyt&"', menu = '"&menu&"' WHERE brugerID= "& Request("brugerid")
upconn.execute (SQL)

Response.Write "<span class=text>Dine brugeroplysninger er opdateret</span>"
else
Response.Write "<span class=text>Du har ikke udfyldt alle oplysninger</span>"
end if
end select
%>
<% end if %>
Avatar billede aleks Nybegynder
14. april 2000 - 10:55 #1
Hvad indeholder din strAction lige før CASEN??? Hvis du sætter en linie ind der hedder:

response.write "strAction : " & strAction & "<br>"

Hvad skriver den så???

Aleks
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
14. april 2000 - 11:21 #2
Ingenting
Avatar billede aleks Nybegynder
14. april 2000 - 11:36 #3
Ok, ud fra det kan vi så konkludere at det er kaldet der er noget galt med og at "action" aldrig bliver sat til noget!

Prøv en gang med følgende kode, som din form og skriv om det ændrer noget på strAction:

<form method=post action=brugere.asp?mode=rediger_process&brugerid=<%= rs("brugerid") %> id=form1 name=form1>
<%
nyt = rs("nyt")
menu = rs("menu")
Response.Write "<span class=text>Herunder kan du redigere dine bruger oplysninger</span>"
response.write "<table>"
response.write "<tr><td colspan=2 bgcolor=#C2B26A class=text>Rediger brugeroplysninger</td></tr>"
response.write "<tr><td><span class=text>Navn:</td><td> <input type=text name=navn value='" & rs("navn") & "'></td></tr>"
response.write "<tr><td><span class=text>Login:</td><td> <input type=text name=login value=" & rs("Login") & "></td></tr>"
response.write "<tr><td><span class=text>Password:</td><td> <input type=password name=password value=" & rs("password") & "></td></tr>"
response.write "<tr><td><span class=text>Email:</td><td> <input type=text name=email value=" & rs("email") & "></td></tr><br><br>"
response.write "<tr><td colspan=2><span class=subheader>Abonnementer:</td><td></span>"
%>
<tr><td colspan=2><span class=text>Nyt på AIDA: <INPUT TYPE="checkbox" NAME="nyt" value="yes" <% If nyt = "True" Then %> CHECKED<% End If %>><br>
Kantinens menu: <INPUT TYPE="checkbox" NAME="menu" value="yes" <% If menu = "True" Then %> CHECKED<% End If %>></span></td></tr></table>
<input type="submit" value="Opdater" name="action"> <input type="submit" value="Slet" name="action"><input type="button" value="Annuller" name="Annuller" onClick="java script:history.back();">
<input type="hidden" name="transfer" value="<%= rs("transfer") %>">
</form>

Avatar billede dkkarpen Nybegynder
14. april 2000 - 11:52 #4
Det gør det ikke
Avatar billede aleks Nybegynder
14. april 2000 - 11:54 #5
Hmmm, det lyder underligt, du har ikke et sted på nettet, hvor jeg kan se det i action???
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
14. april 2000 - 12:29 #6
Nej det er fortrolige oplysninger. Dem ønsker jeg ikke ud.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
14. april 2000 - 12:30 #7
Men vent lige lidt. Jeg opretter en dummy database.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
14. april 2000 - 12:44 #8
Nu skulle du kunne teste det på http://web.johansen-design.dk/test/login.asp

Der mangler nogle billeder...., men scripts og data skulle være der. Det er under bruger administration jeg ikke kan få slettet en bruger ved benyttelse af case.
Avatar billede aleks Nybegynder
14. april 2000 - 13:02 #9
Jeg kan godt se problemet, lad mig lige undersøge det......
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
14. april 2000 - 14:13 #10
Jeg løste det på en anden måde. Ellers tak ;-)