Avatar billede lllkodaklll Nybegynder
28. december 2001 - 17:14 Der er 13 kommentarer

ramme

kan man ikke lave et ramme-windu som man selv vælger hvor skal være. Næsten lige som en tabel
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. december 2001 - 17:19 #1
Hvis du opbygger din side i rammer (frames), kan du godt bestemme hvor dine rammer skal være bygget op:

<html>

<head>
<title></title>
</head>

<frameset rows=\"64,*\">
  <frame name=\"banner\" scrolling=\"no\" noresize target=\"indhold\">
  <frameset cols=\"150,*\">
    <frame name=\"indhold\" target=\"hovedramme\">
    <frame name=\"hovedramme\">
  </frameset>
  <noframes>
  <body>

  <p>Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>

</html>

Eller:

<html>

<head>
<title></title>
</head>

<frameset rows=\"64,*\">
  <frame name=\"banner\" scrolling=\"no\" noresize target=\"indhold\">
  <frameset cols=\"150,*\">
    <frameset rows=\"*,100\">
    <frame name=\"indhold\" target=\"hovedramme\" scrolling=\"auto\" noresize>
      <frame name=\"indhold1\" scrolling=\"auto\" noresize>
    </frameset>
    <frameset rows=\"*,100\">
    <frame name=\"hovedramme\" scrolling=\"auto\" noresize>
      <frame name=\"hovedramme1\" scrolling=\"no\" noresize>
    </frameset>
  <noframes>
  <body>

  <p>Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>

</html>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. december 2001 - 17:19 #2
Du kan lægge et lag ind.

<div style=\"position:absolute;left:200;top:50;background-color: #e9e9e9;border-style:solid;border-width: 1px;border-color: #aaaaaa;\">hej hej</div>

/Nikolaj

Ps. max 30 point :))
Avatar billede lllkodaklll Nybegynder
28. december 2001 - 17:25 #3
Det kan jeg ikke bruge til noget surt det skal jo være en anden side der er i ramme
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. december 2001 - 17:28 #4
Jeg er ikke helt med: Er det min bedste ven, nikolajdu\'s tip du ikke kan bruge, eller er det mit? Jeg er ikke 100% sikker på hvad det er du ønsker?
Avatar billede lllkodaklll Nybegynder
28. december 2001 - 17:34 #5
jeg tror at det mast var din jeg kunne bruge men ikke forstå
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. december 2001 - 17:38 #6
Ok. Mit eksempel er bare et eksempel på hvordan en ramme-side kan se ud. Inde i disse rammer skal du have f.eks. en menu, en tekstside, banner foroven etc. Disse rammer kan du stort set forme som du har lyst til. Men jeg er ikke sikker på, om det er det, du ønsker?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. december 2001 - 17:41 #7
Bedste ven *LOL* :))

Anyway kan det være du skal have fat i en iframe istedet, men jeg er ude for nogle timer nu - Men min bedste ven kan tage over :))
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. december 2001 - 17:44 #8
Min bedste ven, nikolajdu, har hjulpet mig mange gange :o)

Jeg er ikke sikker på, hvor du vil hen. Hvis du kunne uddybe det lidt mere, ville det hjælpe mig og andre...
Avatar billede callesen Praktikant
28. december 2001 - 19:22 #9
Hvis det er IFRAME og til NS ILAYER du søger, så prøv flg.
NAME=\"1\" angives i links som TARGET=\"1\", for den fil du vil åbne i IFRAME\'en.
SCR=\"en_fil_der_skal_være_der_fra_starten.htm\" er her blot sat til # - så åbnes der med en tom side i IFRAME\'en.\":
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">
<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>[Ingen titel]</TITLE>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3\">

<STYLE TYPE=\"text/css\">
IFRAME {
    position:fixed;
    border-color:#ffffff;
    background-color:#CCCCCC;
}
</STYLE>
</HEAD>
<BODY>

<CENTER><TABLE WIDTH=\"33%\" HEIGHT=\"33%\" BORDER=\"0\">
<TR>
    <TD><IFRAME FRAMEBORDER=\"0\" STYLE=\"border:1px solid #000000;\" height=200 name=1 src=\"#\" width=200></IFRAME><ILAYER FRAMEBORDER=\"0\" STYLE=\"border:1px solid #000000;\" height=200 name=1 src=\"#\" width=200></ILAYER></TD>
    <TD><IFRAME FRAMEBORDER=\"1\" STYLE=\"border:3px dotted #000000;\" height=200 name=2 src=\"#\" width=200></IFRAME></TD>
    <TD><IFRAME height=200 name=3 src=\"#\" width=200></IFRAME></TD>
</TR>
</TABLE>
</CENTER>
<A HREF=\"fyld.htm\" TARGET=\"1\">fyld.htm</A><BR>
<A HREF=\"fyld.htm\" TARGET=\"2\">fyld.htm</A><BR>
<A HREF=\"fyld.htm\" TARGET=\"3\">fyld.htm</A><BR>
</BODY>
</HTML>

Så er der lidt at forsøge med.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2002 - 08:16 #10
Callesen - For en god ordens skyld, så er følgende den korrekte måde at indsætte iframe/ilayer på:

<iframesrc=\"minframe.html\"><ilayer src=\"minframe.html\"></ilayer></iframe>

Altså ind i mellem med <ilayer> :))

/NIkolaj
Avatar billede callesen Praktikant
11. januar 2002 - 11:47 #11
Nikolajdu - Ok - Jeg bringer det straks i god orden.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2002 - 11:50 #12
:))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. februar 2002 - 13:19 #13
Fik du svar nok??

Nikolaj :))