Avatar billede akr21jb Nybegynder
28. december 2001 - 13:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

sql streng

Jeg har denne sql:
strSQL = \"SELECT Users.Favorit_Users, Users.Blocked_Users FROM Users WHERE Users.User_ID=\" & Session(\"Mail_User_ID\")

Og vil gerne have tilføjet noget i stil med:
AND Forenings_id LIKE \"1\"

Jeg kan ik hit ud a et.
Avatar billede sone Nybegynder
28. december 2001 - 13:46 #1
strSQL = \"SELECT Users.Favorit_Users, Users.Blocked_Users FROM Users WHERE Users.User_ID=\" & Session(\"Mail_User_ID\") & \" AND Forenings_id LIKE \'1\'\"
Avatar billede akr21jb Nybegynder
28. december 2001 - 13:55 #2
Så får jeg denne:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e21\'

ODBC driver does not support the requested properties.

/forening/nf/ims/mail_userlist1.asp, line 45
Avatar billede akr21jb Nybegynder
28. december 2001 - 13:56 #3
Hvor line 45 =

rs.Open strSQL, strDSN, 1, 1
Avatar billede sone Nybegynder
28. december 2001 - 13:56 #4
Prøv at udskrive strSQL
Avatar billede akr21jb Nybegynder
28. december 2001 - 14:04 #5
Jeg skulle måske have skrevet \"newbie alert\" i spørgsmålet.
Hvad mener du med at udskrive strsql ?

scriptet virker dog med først nævnte sql streng, det er først når jeg sætter min forenings_id ting på det går galt.
Avatar billede sone Nybegynder
28. december 2001 - 14:12 #6
response.write(strsql)
Avatar billede akr21jb Nybegynder
28. december 2001 - 14:26 #7
SELECT Users.Favorit_Users, Users.Blocked_Users FROM Users WHERE Users.User_ID=13 AND Forenings_id LIKE \'1\'

Håber det var det du mente.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2001 - 14:33 #8
SELECT Users.Favorit_Users, Users.Blocked_Users FROM Users WHERE Users.User_ID=13 AND Forenings_id = 1
Avatar billede akr21jb Nybegynder
28. december 2001 - 14:39 #9
Magik: duer ikke jeg får:Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e21\'

ODBC driver does not support the requested properties.

/forening/nf/ims/mail_userlist1.asp, line 45

Men det ville alligevel ikke du, da der jo er mange Users.user_id\'s. på denne måde virker den jo kun på en\' bruger.
Avatar billede akr21jb Nybegynder
28. december 2001 - 14:53 #10
Jeg har fundet fejlen, jeg er simpelthen bare for dum. Det var en skrivefejl i databasen.

Tak for hjælpen.
Avatar billede sone Nybegynder
28. december 2001 - 14:54 #11
ok...