Avatar billede yupp Nybegynder
27. december 2001 - 11:11 Der er 9 kommentarer

Bestem land

Hvordan laver jeg et script som kan aflæse hvilket land den enkeltebesøgende kommer fra, og hvis han kommer fra fx sverige skal han sendes videre til en anden side!
Avatar billede myplacedk Nybegynder
27. december 2001 - 11:29 #1
Du kan kigge på TLD\'en i den besøgendes hostname. Det er vist det eneste du kan gøre.

Hvis du ikke bliver klogere af det (fx. ingen rdns, eller tld\'en er fx. com), så kan du overveje at gætte ud fra sprogpræferencer.

En der kommer fra *.telia.com, og har indstillet sproget til dansk, er nok en dansk telia-kunde.
Avatar billede yupp Nybegynder
27. december 2001 - 11:35 #2
okey okey, det behøver nu ikke være så præcist, men bare jeg får fat i størstedelen af mine besøgende.
Jeg tænkte nu bare aflæse hvilket sprog deres browser var indstillet på. (ja ja, jeg ved godt at man har den på engelsk, men de må så klikke sig videre manuelt :-D)
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
27. december 2001 - 11:46 #3
Du kan med java script:

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript1.2\">
<!-- Begin
if (navigator.appName == \'Netscape\')
var language = navigator.language;
else
var language = navigator.browserLanguage;

/*-------------------------------------------------------------
Netscape instructions:
In Netscape, find the language you want to redirect by going to

Edit Menu --> Preferences...

Then click the \'+\' box next to \'Navigator\' and click \'Languages\'
Click \'Add\' then find the languages you want and add them below.

---------------------------------------------------------------

Microsoft Internet Explorer instructions:
In MSIE, find the language you want to redirect by going to

Tools Menu --> Internet Options...

Then click the \'Languages\' button near the bottom of the page.
Click \'Add\' then find the languages you want and add them below.

-------------------------------------------------------------*/

if (language.indexOf(\'en\') > -1) document.location.href = \'English.html\';
else if (language.indexOf(\'nl\') > -1) document.location.href = \'dutch.html\';
else if (language.indexOf(\'fr\') > -1) document.location.href = \'french.html\';
else if (language.indexOf(\'de\') > -1) document.location.href = \'german.html\';
else if (language.indexOf(\'ja\') > -1) document.location.href = \'japanese.html\';
else if (language.indexOf(\'it\') > -1) document.location.href = \'italian.html\';
else if (language.indexOf(\'pt\') > -1) document.location.href = \'portuguese.html\';
else if (language.indexOf(\'es\') > -1) document.location.href = \'Spanish.html\';
else if (language.indexOf(\'sv\') > -1) document.location.href = \'swedish.html\';
else if (language.indexOf(\'zh\') > -1) document.location.href = \'chinese.html\';
else
document.location.href = \'English.html\';
// End -->
</script>
Avatar billede yupp Nybegynder
27. december 2001 - 11:50 #4
nej, jeg villle foretrække hvis det var php
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
27. december 2001 - 11:51 #5
Så kan du kun lave den med hostname da det jo er et Server-side sprog!!
Avatar billede myplacedk Nybegynder
27. december 2001 - 11:53 #6
Øhm, lad os lige for en ting på plads: Er det sprog, eller land du skal bruge? Det er to *meget* forskellige ting!
Avatar billede myplacedk Nybegynder
27. december 2001 - 11:54 #7
mikkel_robin > Du kan godt se sprog-indstillingerne fra serveren.
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
27. december 2001 - 11:55 #8
Sorry, denne sys-variabel indeholder hvilket sprog brugeren benytter:

$HTTP_ACCEPT_LANGUAGE
Avatar billede myplacedk Nybegynder
27. december 2001 - 12:05 #9
Nej, den indeholder informationer om hvilke(t) sprog brugeren kan forstå*, i prioriteret rækkefølge, eller med angivelse af prioritet ved hvert sprog.

*) Forudsat browseren er konfigureret korrekt. Det er den sjældent, sproget står ofte på default. Og det er ofte samme sprog som operativsystemet, og *det* er ofte det sprog brugeren foretrækker.