Avatar billede jokerdk Nybegynder
27. december 2001 - 00:27 Der er 15 kommentarer

kan ikke formater c drevet

så er den gal igen det første spørgsmål blevet klaret med et 13 tal jeg kom ud i \"dos\" hvor jeg har lært at formaterer harddiske ved at skrive format c: den vil ikke formatere jeg kom også ind til det gennem start der vil den ikke kører pga at drevet var i brug rigtig windows lægger på c drevet hvad skal man så gører? i har hjulpet mig lidt af vejen vil i hjælpe mig det sidste stykke på for hånd tak
Avatar billede annikadk Nybegynder
27. december 2001 - 00:30 #1
lav en 98bootdisk vil jeg anbefale.
den kan hentes på http://bootdisk.com

Start PCen op med den og du kan formattere dit c-drev.
Avatar billede thomasdideriksen Nybegynder
27. december 2001 - 00:32 #2
Følgende skulle gerne virke:

* Lav en startdisk i win98
* boot med startdisken
* Vælg DOS prompt eller kommandoprompt (eller noget i den stil)
* skriv \"format c:\"

god fornøjelse :)
Avatar billede jokerdk Nybegynder
27. december 2001 - 00:36 #3
jeg har taget min 98 cd og starte den op på den måde vælger at den skal starte i dos prompt går ind på c drevet c: der efter skriver jeg format c: og det vil den ikke god tage
Avatar billede annikadk Nybegynder
27. december 2001 - 00:40 #4
hvad siger den hvis du skriver:
c:
dir???

brokker den sig der?
Avatar billede jokerdk Nybegynder
27. december 2001 - 00:48 #5
nej det vil den godt men ikke formater xp vil bare ikke ud
Avatar billede annikadk Nybegynder
27. december 2001 - 00:58 #6
lyder sjovt.
hvad med at vade ind i Fdisk, slette den partion, genoprette og reboote?? bare vær 200% på det er den rigtige du leger med.

Selv har jeg ikke haft prob. med format af XP, og går ud fra at du ved at format-tingene er på disken
Avatar billede m_h_d5e Nybegynder
27. december 2001 - 00:58 #7
prøve fra clean boot at skrive

LOCK C:

Avatar billede jokerdk Nybegynder
27. december 2001 - 01:07 #8
clean boot ud dyb det er min svoger der plejer at lege med det der format siden ms dos blev skippet han går ind der hvor jeg er kommet til uden win98 cden han trykker på en eller anden tast når den er ved at starte op men hvilken
Avatar billede jokerdk Nybegynder
27. december 2001 - 01:09 #9
c drevet er et drev den er ikke delt op eller noget som helst den er kun på 4,2 gb min slave er delt op det skulle jo ikke have noget med c at gøre
Avatar billede m_h_d5e Nybegynder
27. december 2001 - 01:09 #10
det her CTRL+F5 det er clean boot fra opstart

:-)
Avatar billede mr.gamma Nybegynder
27. december 2001 - 01:09 #11
hej
du skal putte din boot-diskette i computeren og når du er inde i dos hvor der står A: på din skærm så skal du taste \"fdisk\" ENTER  og så skal du slette dit C-drev og derefter oprette det igen og så kan du formatere og installer på ny
Avatar billede jokerdk Nybegynder
27. december 2001 - 01:30 #12
m h ctrl+f5 er nok det han bruger jeg kan ikke få det til at virke jeg tryk nok på de forkerte tids punkter
gamma jeg skal gå ind i fdisk og slette mit c drev og oprette det igen jeg har kørt med me der slettede min mekaniker den med \"format c:\" og der efter døbte han den master kan man ikke bruge den måde mere
jeg skal bare formater mit c drev det er det eneste men den vil ikke formateres på 98 var det bare at genstarte computeren i dos og skrive format c: det var det det var et system for idioter som mig når det gælder cpu
Avatar billede resten Nybegynder
27. december 2001 - 08:37 #13
Nu har du lavet et sp hvor du har spurgt om det nøjagtig det samme hvori du har fået svaret.

http://www.eksperten.dk/spm/150987
Avatar billede weblockdk Nybegynder
27. december 2001 - 13:56 #14
1) lav en Clean boot
2) isæt en gammel opstartsdiskette (95/98/me)
3) skriv: A:\\format c:

Det skulle kunne lade sig gøre...
Avatar billede varmeskud Praktikant
20. september 2002 - 01:28 #15
hejza... skulle dette spørgsmål ikke havde været lukket???