Avatar billede pcal Nybegynder
26. december 2001 - 21:30 Der er 36 kommentarer og
2 løsninger

tekstformatering i jmail

Er der nogen der ved hvordan man formatterer tekst i en jmail? Hvis teksten f. eks. skal være \"fed\" og være rød?? Skriftstørrelsen skal også ændres.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
26. december 2001 - 21:36 #1
Du kan lave det med HTML. <B></B> <FONT COLOR=red></FONT>
Avatar billede pcal Nybegynder
26. december 2001 - 21:43 #2
Det kan jeg ikke. Uanset hvad jeg skriver er teksten den samme størrelse m.m. når jeg modtager den med posten.

Spørgsmålet er HVOR i jmailen jeg kan få lov at angive skrifttype m.m.?
Avatar billede cool_casper Nybegynder
26. december 2001 - 21:46 #3
I Body...
Avatar billede pcal Nybegynder
26. december 2001 - 21:53 #4
Næh..det ændrer kun al den tekst, der står udenfor formular felterne....ikke teksten i selve formularen.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
26. december 2001 - 22:02 #5
Nej, jeg mener du skal skrive
Jmail.Body = \"<B>Denne tekst er fed!</B>\"
Avatar billede pcal Nybegynder
26. december 2001 - 22:10 #6
Jeg har allerede prøvet at sætte det ind flere steder i denne kode men jeg får fejl hver gang?

JMail.Body = JMail.Body & \"Fornavn: \" & Request(\"fornavn\") & vbcrlf
JMail.Body = JMail.Body & \"Efternavn: \" & Request(\"efternavn\") & vbcrlf
JMail.Body = JMail.Body & \"Adresse: \" & Request(\"adresse\") & vbcrlf

JMail.Body = JMail.Body & \"Tlf: \" & Request(\"tlf\") & vbcrlf
JMail.Body = JMail.Body & \"E-mail: \" & Request(\"email\") & vbcrlf

JMail.Body = JMail.Body & \"Tekst: \" & Request(\"tekst\") & vbcrlf
Avatar billede cool_casper Nybegynder
26. december 2001 - 22:21 #7
JMail.Body = JMail.Body & \"<B>Fornavn: \" & Request(\"fornavn\") & vbcrlf
JMail.Body = JMail.Body & \"<B>Efternavn: </B>\" & Request(\"efternavn\") & vbcrlf
JMail.Body = JMail.Body & \"<B>Adresse: </B>\" & Request(\"adresse\") & vbcrlf

JMail.Body = JMail.Body & \"<B>Tlf: </B>\" & Request(\"tlf\") & vbcrlf
JMail.Body = JMail.Body & \"<B>E-mail: </B>\" & Request(\"email\") & vbcrlf

JMail.Body = JMail.Body & \"<B>Tekst: </B>\" & Request(\"tekst\") & vbcrlf

Prøv sådan....
Avatar billede pcal Nybegynder
26. december 2001 - 22:28 #8
Næh..det duer ikke. Den skriver bare tags\'ene i mailen. Og jeg skal også have formatteret denne del: Request(\"fornavn\")
Avatar billede cool_casper Nybegynder
26. december 2001 - 22:31 #9
Prøv at sætte HTML, HEAD og BODY ind ligesom en alm. HTML side.....
Avatar billede pcal Nybegynder
26. december 2001 - 22:38 #10
Næh..desværre...det har jeg prøvet. Jeg har vist snart skrevet tekstformattering alle steder hvor der er plads til det!*G* Hmm..undtagen det sted hvor det virker..hvis man altså overhovedet kan?
Avatar billede cool_casper Nybegynder
26. december 2001 - 22:52 #11
Prøv at udkommentere alle JMail.Body og skrive
JMail.Body = \"<HTML><HEAD></HEAD><BODY><B>Dette er HTML</B></BODY></HTML>\"
Avatar billede pcal Nybegynder
26. december 2001 - 23:02 #12
Jeg forsøger men jeg får fejl hele tiden...øh...jeg sætter det vist ind forkert?
Avatar billede cool_casper Nybegynder
26. december 2001 - 23:05 #13
Hvordan ser JMail.Body ud nu!??
Avatar billede pcal Nybegynder
26. december 2001 - 23:10 #14
JMail.Body = \"<HTML><HEAD></HEAD><BODY><B> & \"Fornavn: \" & Request(\"fornavn\")\") & vbcrlf</B></BODY></HTML>\"

dette var det sidste jeg prøvede, men det er helt forkert. Øhm...?
Avatar billede pcal Nybegynder
26. december 2001 - 23:15 #15
hov..næh sådan her:

JMail.Body = \"<HTML><HEAD></HEAD><BODY><B> & \"Fornavn: \" & Request(\"fornavn\") & vbcrlf</B></BODY></HTML>\"

jeg får denne fejl:
Microsoft VBScript compilation error \'800a0401\'

Expected end of statement

/ms/jmail/infotilthomas.asp, line 18

JMail.Body = \"<HTML><HEAD></HEAD><BODY><B> & \"Fornavn: \" & Request(\"fornavn\") & vbcrlf</B></BODY></HTML>\"
----------------------------------------------^
Avatar billede cool_casper Nybegynder
26. december 2001 - 23:18 #16
Du gør det forkert, gør sådan:

JMail.Body = \"<HTML><HEAD></HEAD><BODY><B>Fornavn: \" & Request(\"fornavn\") & vbcrlf &\"</B></BODY></HTML>\"
Avatar billede pcal Nybegynder
26. december 2001 - 23:25 #17
Nu får jeg dette på emailen:
<HTML><HEAD></HEAD><BODY><B>Fornavn: Pia
</B></BODY></HTML>Efternavn: bla bla bla
Adresse: her
Tlf: 12345678
E-mail: dgdsh@sg.dk
Tekst: bla bla bla...

Avatar billede cool_casper Nybegynder
26. december 2001 - 23:42 #18
Prøv at sætte
JMail.Body = Replace (JMail.Body, \">\", \"=3E\")

Hvis ikke det virker så fjern det og indsæt den her:
JMail.ContentTransferEncoding = \"8bit\"
Avatar billede pcal Nybegynder
26. december 2001 - 23:51 #19
Damn..nu bliver det indviklet!;-) Men næh..jeg kan ikke få det til at virke..
Avatar billede cool_casper Nybegynder
26. december 2001 - 23:58 #20
Lad mig se hele dit Jmail script!
Avatar billede pcal Nybegynder
27. december 2001 - 00:04 #21
Side 1

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Skriv til Thomas</title>

</head>

<body bgcolor=\"#3152a5\" text=\"#ffffff\">
<form action=\"infotilthomas.asp\" method=\"post\">
<table cellpadding=\"2\" cellspacing=\"2\" border=\"0\"><tr><td valign=\"top\">
<font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"4\">
    <div align=\"left\">
    <h6>Fornavn(e):</h6><h1><input type=\"text\" name=\"fornavn\" size=\"25\">
  </h1>  </div></font>
<br>

<font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\">
    <div align=\"left\">
    <h6>Efternavn:</h6><h1><input type=\"text\" name=\"efternavn\" size=\"25\"></h1>
    </div></font>
<br>
    <font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\">
    <div align=\"left\">
    <h6>Adresse:</h6>
    <input type=\"text\" name=\"adresse\" size=\"25\">
    </div></font>
<br>

<font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\">
    <div align=\"left\">
    <h6>Tlf. nr.: </h6>
    <input type=\"text\" name=\"tlf\" size=\"25\">
    </div></font>
<br>

    <font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\">
    <div align=\"left\">
    <h6>E-mail:</h6>
    <input type=\"text\" name=\"email\" size=25 >
    </div></font>

</td><td>
<font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\">
    <div align=\"left\">
    <h6>Tekst:</h6>
<textarea name=tekst rows=20 cols=40 wrap></textarea>
    </div></font>
<br>

</td></tr><tr><td colspan=\"2\">

    <div align=\"center\">
    <input type=\"reset\" name=\"Reset\" value=\"Fortryd\">
<br>

    <input type=\"submit\" name=\"\" value=\"Send brev\">
    </div>

</table>
</body>
</html>

Side 2

<html>
<head>
</head>
<BODY  TEXT=\"#0000ff\">
<font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"1\"  color=\"#ooooff\">
<%
  Set JMail          = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
  JMail.ServerAddress = \"websmtp.pcal.dk\"
  JMail.Sender        = \"admin@pcal.dk\"
  JMail.Subject      = \"testthomas\"
  JMail.AddRecipient  \"pia@almeborg.dk\"
  Jmail.AddRecipientCC \"admin@pcal.dk\"
  JMail.Priority      = 3
  JMail.AddHeader    \"Originating-IP\", Request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\")

  \' ********** Her starter selve email-en

JMail.Body = \"<HTML><HEAD></HEAD><BODY><B>Fornavn: \" & Request(\"fornavn\") & vbcrlf &\"</B></BODY></HTML>\"

JMail.Body = JMail.Body & \"Efternavn: \" & Request(\"efternavn\") & vbcrlf

JMail.Body = JMail.Body & \"Adresse: \" & Request(\"adresse\") & vbcrlf

JMail.Body = JMail.Body & \"Tlf: \" & Request(\"tlf\") & vbcrlf
JMail.Body = JMail.Body & \"E-mail: \" & Request(\"email\") & vbcrlf

JMail.Body = JMail.Body & \"Tekst: \" & Request(\"tekst\") & vbcrlf

  \' ********** Her slutter selve email-en

  JMail.Execute

  %>
</b></font>
</body>

<center>
<font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"3\"  color=\"#ffffff\">
<br>
<i><b><h2>Tak for dit brev! Jeg skriver tilbage snarest muligt.<br> Venlig hilsen Thomas.</h2></b></i>
<br>
Vinduet lukker selv
<br>

</center>
</font>

<body bgcolor=\"#3152a5\" OnLoad=\"setTimeout(\'self.close()\',4000)\">

</body>

</html>

Avatar billede cool_casper Nybegynder
27. december 2001 - 00:28 #22
Prøv at rette Jmail delen til dette:

<%
  Set JMail          = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
  JMail.ServerAddress = \"websmtp.pcal.dk\"
  JMail.Sender        = \"admin@pcal.dk\"
  JMail.Subject      = \"testthomas\"
  JMail.AddRecipient  \"pia@almeborg.dk\"
  Jmail.AddRecipientCC \"admin@pcal.dk\"
  JMail.Priority      = 3
  JMail.AddHeader    \"Originating-IP\", Request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\")
  JMail.ContentTransferEncoding = \"8bit\"

  \' ********** Her starter selve email-en

JMail.Body = \"<HTML><HEAD></HEAD><BODY><B>Fornavn: \" & Request(\"fornavn\") & vbcrlf & \"\"

JMail.Body = JMail.Body & \"Efternavn: \" & Request(\"efternavn\") & vbcrlf

JMail.Body = JMail.Body & \"Adresse: \" & Request(\"adresse\") & vbcrlf

JMail.Body = JMail.Body & \"Tlf: \" & Request(\"tlf\") & vbcrlf
JMail.Body = JMail.Body & \"E-mail: \" & Request(\"email\") & vbcrlf

JMail.Body = JMail.Body & \"Tekst: \" & Request(\"tekst\") & vbcrlf & \"</B></BODY></HTML>\"

  \' ********** Her slutter selve email-en

  JMail.Execute

  %>
Avatar billede pcal Nybegynder
27. december 2001 - 00:34 #23
Æv..desværre...nu skriver den sådan her i mailen:

<HTML><HEAD></HEAD><BODY><B>Fornavn: pia
Efternavn: almeborg
Adresse: <sdf<sdfg
Tlf: 34653656
E-mail: zdfg
Tekst: 65456 dzfgpkdzf
fg fgfdg
xfg fg
</B></BODY></HTML>

Avatar billede cool_casper Nybegynder
27. december 2001 - 00:36 #24
Prøv nu:

<%
  Set JMail          = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
  JMail.ServerAddress = \"websmtp.pcal.dk\"
  JMail.Sender        = \"admin@pcal.dk\"
  JMail.Subject      = \"testthomas\"
  JMail.AddRecipient  \"pia@almeborg.dk\"
  Jmail.AddRecipientCC \"admin@pcal.dk\"
  JMail.Priority      = 3
  JMail.AddHeader    \"Originating-IP\", Request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\")
  JMail.ContentTransferEncoding = \"8bit\"

  \' ********** Her starter selve email-en

JMail.Body = \"<HTML><HEAD></HEAD><BODY><B>Fornavn: \" & Request(\"fornavn\") & vbcrlf & \"\"

JMail.Body = JMail.Body & \"Efternavn: \" & Request(\"efternavn\") & vbcrlf

JMail.Body = JMail.Body & \"Adresse: \" & Request(\"adresse\") & vbcrlf

JMail.Body = JMail.Body & \"Tlf: \" & Request(\"tlf\") & vbcrlf
JMail.Body = JMail.Body & \"E-mail: \" & Request(\"email\") & vbcrlf

JMail.Body = JMail.Body & \"Tekst: \" & Request(\"tekst\") & vbcrlf & \"</B></BODY></HTML>\"

JMail.Body = Replace (JMail.Body, \">\", \"=3E\")

  \' ********** Her slutter selve email-en

  JMail.Execute

  %>
Avatar billede a-torsten Nybegynder
27. december 2001 - 00:36 #25
Du skal bruge JMail.HtmlBody =
Avatar billede a-torsten Nybegynder
27. december 2001 - 00:38 #26
JMail.HTMLBody =

Even

-Anders
Avatar billede pcal Nybegynder
27. december 2001 - 00:57 #27
JMail.HTMLBody = ??

Jamen hvor kommer tekstformatteringen så ind? Jeg kan ikke se nogen forskel på mine emails?

Avatar billede a-torsten Nybegynder
27. december 2001 - 00:58 #28
JMail.HTMLBody = \"<HTML><HEAD></HEAD><BODY><B>Fornavn: \" & Request(\"fornavn\") & vbcrlf & \"\"

JMail.HTMLBody = JMail.HTMLBody & \"Efternavn: \" & Request(\"efternavn\") & vbcrlf

JMail.HTMLBody = JMail.HTMLBody & \"Adresse: \" & Request(\"adresse\") & vbcrlf

JMail.HTMLBody = JMail.HTMLBody & \"Tlf: \" & Request(\"tlf\") & vbcrlf
JMail.HTMLBody = JMail.HTMLBody & \"E-mail: \" & Request(\"email\") & vbcrlf

JMail.HTMLBody = JMail.HTMLBody & \"Tekst: \" & Request(\"tekst\") & vbcrlf & \"</B></BODY></HTML>\"

JMail.HTMLBody = Replace (JMail.Body, \">\", \"=3E\")
Avatar billede cool_casper Nybegynder
27. december 2001 - 00:58 #29
Istedenfor
JMail.Body
  skriver du
JMail.HTMLBody
Avatar billede cool_casper Nybegynder
27. december 2001 - 01:06 #30
a-torsten >> Squ da vel ikke JMail.HTMLBody = Replace (JMail.Body, \">\", \"=3E\")  Den skal ikke med...
Avatar billede a-torsten Nybegynder
27. december 2001 - 01:07 #31
Nej self ikke... Sorry...

-Anders
Avatar billede cool_casper Nybegynder
27. december 2001 - 01:10 #32
pcal >> Virker det?!?
Avatar billede pcal Nybegynder
27. december 2001 - 01:13 #33
DAMN! HVOR COOL!!! Det virker sgu\'!!:-)

Øh..nu skal jeg bare finde ud af hvordan man giver point!;-)
Avatar billede cool_casper Nybegynder
27. december 2001 - 01:15 #34
Trykker på avaceret og giver os lige mange point...
Avatar billede cool_casper Nybegynder
27. december 2001 - 01:16 #35
Thx for poinz!
Avatar billede pcal Nybegynder
27. december 2001 - 01:16 #36
Tusind tak til jer begge to!!:-)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
27. december 2001 - 01:17 #37
Takker for point....

Så kom jeg på min hidtil højeste placering på e.dk

-Anders
Avatar billede cool_casper Nybegynder
27. december 2001 - 01:17 #38
No problem!