Avatar billede 4b4dk Nybegynder
24. december 2001 - 00:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

3dmax ild/chaos

Jeg fandt det her link, til et meget pænt stykke gfx: http://www.platform01.com/collab_platform01_modernstyle_birth_embryos.jpg

Jeg har prøvet at gengive sådan nogenlunde ild/chaos.. som det er på det billede.. men har ikke kommet frem til et særlig godt resultat. (brugt mesh bomb.. objecter og lys).. Nogen der har en metode til den slags ting.. el. kan forklare mig hvad jeg muligvis gør forkert ?
Avatar billede initializing Nybegynder
24. december 2001 - 00:44 #1
Der må da være en tutorial på www.3dmaxer.dk ...

-Initializing
Avatar billede thomasdideriksen Nybegynder
24. december 2001 - 00:45 #2
Prøv med video post effekter...

-Thomas
Avatar billede roslev Nybegynder
24. december 2001 - 00:45 #3
Hemmeligheden til et sådant resultat ligger ikke i Max, men i Photoshop.
Alle elementerne er renderet seperat og bragt ind i Photoshop. Lyseffekter er skabt vha. transfermodes...
Avatar billede roslev Nybegynder
24. december 2001 - 00:50 #4
Ehmm skodsvar jeg lavede der :)
....men det er svært at forklare

Kig forbi www.onyro.com og download den nye .psd-fil. Studer hans metode; hans brug af elementer, layers, transfermodes osv.
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
24. december 2001 - 10:44 #5
Jeg prøver lige onyro.com
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
24. december 2001 - 10:46 #6
er det \"image 16 is fully..\" jeg skal downloade.. den øverste ?
Avatar billede roslev Nybegynder
31. december 2001 - 06:58 #7
Jeps - og undskyld svartiden :/

Godt nytår!
Avatar billede zerohero Nybegynder
02. januar 2002 - 10:13 #8
Bu skal lege med particles og video post. Brug eventuelt plug-ins som Particle Studio, Pandora, Foley Studio osv. www.digimation.com har på deres hjemmeside i laaang tid gjort det muligt for alle at downloade Pandora helt gratis. Hvis du ikke er så glad for at betale kan du sikkert downloade nogle freeware plugins fra denne side... Jeg har selv været heldig at støde på nogle ret fede plug-ins på denne måde, men forvent nu ikke alverden!

http://max3d.3dluvr.com/plugins.php

Selvfølig kan du også anvende PhotoShop som et slags \"prikken over I\'et\" men hvorfor nu det, når 3D Studio Max kan klare det!!! ;-))

ZeroHero

Avatar billede roslev Nybegynder
02. januar 2002 - 23:20 #9
Ja klart, Max kan klare det... men er det fornuftigt? Nej sq!
Alt kan laves i Max hvis man bruger tid nok.

Til den slags billeder er der ÉN vej: multipass rendering og compositing i Photoshop.

Ellers vil en scene som den have ~5-10 mill. polygons - sig goddag til 0.1 FPS i viewport og rendertider talt i uger.. Snak om en uproduktiv arbejdsmetode!

Jeg har set folk lave billeder af tilsvarende kvalitet efter at have brugt deres 3D program i 2 dage... Hvordan? Fordi de kan finde ud af at bruge Photoshop.
Avatar billede zerohero Nybegynder
03. januar 2002 - 17:22 #10
Med lidt snilde kan man altså sagtens lave noget lign. med video post og nogle patricles... uden den store bøvl med et hav af polygons...
Avatar billede zerohero Nybegynder
03. januar 2002 - 17:25 #11
Prøv eventuelt at se i Studio Max\'s hjælpe fil (R3 version) der findes en tutorial, hvordan man kan lave utrolige texture i Material Editoren sammen med Video Post... ja, du behøver \"næsten\" ikke en eneste polygon :-))

ZeroHero
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
03. januar 2002 - 19:51 #12
Sådan jeg har fået et GODT resultat (for sådan en som mig) er ved at rende noget i max.. exportere den som alpha kanal.. og lave ting og sager ved det i ps! www.4b4.dk/chaos2.html .. Stadig ikke nær det jeg kunne tænke mig..