Avatar billede ssb Nybegynder
10. april 2000 - 15:06 Der er 10 kommentarer

Oprettelse med password

Hejsa jeg har et problem, jeg ønsker at lave et database system, hvor at man skal bruge password og user for at rette i data, så at fx.

User: Bent
Pass: Brian

kun får adgang til at ændre og slette det link han har oprettet evt. ved hjælp af id

Du synes med garenti at 60 point er for lidt, og det synes jeg også, derfor er jeg også villig til at oprette nogle "spørgsmål" som du "svare" på og så får endnu 60 point, altså udlovet ialt 180 point!!!
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. april 2000 - 16:46 #1
ssb,

hvis du vil hæve point til 180 så skal du bare (i dette spm.) trykke på det blå tal 60 i teksten "60 point fra ssb" så får du mulighed for at ændre dem. Du behøver ikke at lave flere spms. for det.

Vedr. selve problemet kan jeg desværre ikke hjælpe. Min viden i denne retning er meget begrænset.
Avatar billede kichian Nybegynder
10. april 2000 - 19:58 #2
MySQL understøtter kun rettigheder ned til tabelniveau. Du skal have fat i en "rigtig" RDBMS a la Oracle, Sybase, SQL-Server eller PostgreSQL, hvis du vil sætte rettigheder på rækkeniveau.
Avatar billede cvsac Nybegynder
11. april 2000 - 09:44 #3
bare lav eet extra row i din tabel ved navn PASS

$sql = mysql_query("UPDATE Tilmeldte SET etellerandetrow='$etellerandetinput' WHERE PASS='$PASS'") or die("SELECT error");
Avatar billede ssb Nybegynder
11. april 2000 - 14:37 #4
TIL cvsac

fint det du har lavet, men meningen er er at man først skal logge ind og så kan man ændre oplysningerne, indtil videre har jeg følgende kode:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Ændre dine oplysninger</title>
</head>

<body>
<h3 align="center">Ændre dine oplysninger</h3><br>
<br>
<form action="<? echo $php_self ?>">
ID:<br>
<input type="text" name="id"><br>
<br>
URL:<br>
<input type="text" name="url"><br>
<br>
<input type="submit" name="edit_links" value=" - OK - ">
</form>

<?php
if($edit_links) {
mysql_connect("localhost","root");
mysql_select_db("linksiden");
  $result = mysql_query("select * from links where id = '$id' and where url = '$url'");
  $number = mysql_num_rows($result);
  if ($number == 1) {
    while($row = mysql_fetch_array($result)) {
      print "Ændring";
}
  if ($number > 1) {
    while($row = mysql_fetch_array($result)) {
      print "DESVÆRRE";
    }
?>

</body>
</html>

problemer er at den kommer med følgende fejl:

Warning: 0 is not a MySQL result index in c:\apache\htdocs\mysql\linkdatabase\change.php on line 26

PLEASE HJÆLP MIG

Avatar billede ssb Nybegynder
11. april 2000 - 17:54 #5
HEY!!!!!!!!!!!!!!!!

DET ER HERNEDE, JEG HAR NEMLIG PRØVET PÅ EN ANDEN MÅDE MEN NU ER PROBLEMET AT LIGEMEGT HVAD JEG INDTASTER SÅ ER UDFALGET DET SAMME NEMLIG "Passwordet......"

HER ER KODEN

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Ændre dine oplysninger</title>
</head>

<body>
<h3 align="center">Ændre dine oplysninger</h3><br>
<br>
<form action="<? echo $php_self ?>">
ID:<br>
<input type="text" name="id"><br>
<br>
URL:<br>
<input type="text" name="url"><br>
<br>
<input type="submit" name="edit_links" value=" - OK - ">
</form>

<?php
if($edit_links) {
mysql_connect("localhost","root");
mysql_select_db("linksiden");
if(mysql_query("select * from links where id = '$id' and where url = '$url'")) {
  echo "Ændring";
}
else {
echo "Passwordet stemmer ikke overens med id'en";
}

?>

PLEASE HELP
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2000 - 23:27 #6
if(mysql_query("select * from links where id = '$id' and where url = '$url'")) - giver ikke nogen mening.

Lav :

$check_it=mysql_query("select * from links where id = '$id' and url = '$url'");

$check=mysql_fetch_array($check_it);

if ($check) {

// der eksiterer et eller andet, hvor id=$id og url=$url

}

Noget i den dur.
Avatar billede 2mas Nybegynder
08. maj 2000 - 13:57 #7
Kan du ikke bare lave noget i retning af:

$resultat = mysql_query("select * from links where id = '$id' and url = '$url'");

if($resultat) {
print "der findes en række hvor id=$id og url=$url";
}

Avatar billede lojmann Nybegynder
06. november 2000 - 09:07 #8
Jeg har det system du søger... Men det koster 600 points...
Avatar billede cvsac Nybegynder
01. marts 2001 - 12:32 #9
burde en eller andet ikke få afsluttet dette spm ved at acceptere et af svarene ?
Avatar billede lojmann Nybegynder
01. marts 2001 - 13:02 #10
ENIG!