Avatar billede tinem Novice
10. april 2000 - 13:31 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Layers i en frame centreret i forskellige skærmopløsninger

Er det muligt?
Den frame de forskellige layers skal være i varierer efter hvad skærmopløsning den vises i.
De øvrige frames på siden har en fast værdi.
Avatar billede timeless Nybegynder
11. april 2000 - 09:42 #1
Hvis jeg har forstået spørgsmålet rigigt (og jeg er ikke sikker på at jeg har), så skal du bare sætte en fast værdi på de frames der ikke skal tilpasse sig. Det kan du gøre i HTML-koden.
Jeg kan ikke huske om det er til at skrive direkte ind i DW, og jeg har ikke DW på den com hvor jeg sidder - så jeg kan ikke tjekke :)
Avatar billede tinem Novice
12. april 2000 - 14:58 #2
Nej det virker ikke.
Jeg har et link her
http://tine_muller.homepage.dk/
o.k. i 800x600 men prøv at se den i
1024x768 så vil du forstå mine problemer
Jeg har lavet et andet forsøg her
http://tine_muller.homepage.dk/forsoeg1/
Mine layers skal være i main-framen og centreres så de ser godt ud i forskellige opløsninger
Avatar billede timeless Nybegynder
12. april 2000 - 19:18 #3
Hmmm...

Jeg troede du havde et problem med dine frames, men det er dine layers, og på det punkt kan jeg ikke hjælpe dig.

Held og lykke
Avatar billede kmx Nybegynder
18. april 2000 - 10:44 #4
Øhhh... nu kiggede jeg kun lige kort på din kode, og jeg kunne se at din table ikke er centreret...
For at det ikke skal være løgn kan du også centrere den TD, som dit layer tag står i. Bare sørg for at der ikke er defineret L og T værdier i properties (left og top afstand) Så skulle dine layers følge med tabellen...
Avatar billede bitnissen Nybegynder
24. april 2000 - 07:28 #5
hvis vi snakker frames i kolonner kan du jo bare definere den frame som lagene skal være i som * mens du angiver en fast værdi på de andre..

et eksempel: 3 frames i kolonner med fast størrelse på den til venstre og den til højre, mens den i midten varierer.

<frameset  cols="200,*,200" <!-- venstre frame, midterframe, højre frame -->
<frame name="venstre" src="venstre.html">
<frame name="main"  src="main.html">
<frame name="hoejre" src="hoejre.html">
</frameset>

bare copy + paste, så skal du bare skifte linksene ud + indsætte de rigtige størrelser. Det kan gøres i dreamweaver, men du skal lige indsætte koden i framesettet i dit dokument.

hvis det er rækker i stedet for kolonner skriver du bare <frameset cols="200,*,200" bla bla>

håber at jeg har forstået det rigtigt.
Men hvis det du vil er at centrere midterframen, så skal du skifte 200 ud med værdien 50% begge steder.

Ja.. hvis det ikke er sådan må du jo lige sige til =)
Avatar billede bitnissen Nybegynder
24. april 2000 - 07:29 #6
ps. jeg glemte et afslutningstag efter <frameset cols="200,*,200"

det skulle ha' været
<frameset  cols="200,*,200">

sorry
Avatar billede tinem Novice
25. april 2000 - 11:43 #7
Tak til jer begge, fordi I har gidet prøve at hjælpe mig. Men det er stadigvæk layerne der er problemet og det svarer I ikke på.
Jeg har sat et par layers ind på prøvesiden
http://tine_muller.homepage.dk/forsoeg1/
Prøv at se den med 1024x768
Avatar billede yepper Nybegynder
18. maj 2000 - 20:14 #8
Hvorfor overhovedet bruge layers til sådan en side ???? Kan du ikke bare nøjes med at centrerer indholdet af framen eller tabellen ??

Vebhil

Yepper
Avatar billede lp_fischer Nybegynder
21. maj 2000 - 10:18 #9

hej her er et par links med resize/move layer funktioner:
resize :  http://people.netscape.com/andreww/dreamweaver/actions/screenbasedresizelayer1/

move:
http://people.netscape.com/andreww/dreamweaver/actions/screenbasedmovelayer1/

håber det kan brunge dig på det rette spor.

venligst

Avatar billede daugaard Nybegynder
25. maj 2000 - 11:22 #10
Jeg kan desværer ikke se dit problem, da jeg sidder ved en com med en opløsning på 1024x768 og det ser fint ud men et godt råd er, hvis du bruger Layers skal du lave hele siden i Layers og ikke kun noget af den.
Avatar billede tbach Nybegynder
07. august 2000 - 23:10 #11
Helt særiøst kan jeg kun rådde dig til at bruge \"Tables\".. Klik på Insert og vælg Insert Table.. Hvis du ikke vil have at kanterne på Tabellerne skal være synlige, kan du bare fjerne tallet i \" Border \" så kan du på den måde sætte dit HTML dokument op præcis på den måde du vil have det.. Det løser også dine problemer.. Og så drop det med Frames.. Meget nemmere og bedre med tabeller.. Håber du kan bruge det til noget.. Desuden kan du have en anden baggrundsfarve i de tabeller.. Også en lille fordel hvis de skal lave overskrifter i f.eks. et nyhedsdokument ;o)

</Thomas>
Avatar billede tinem Novice
08. august 2000 - 08:28 #12
Tak til Jer der har prøvet at hjælpe mig. Det ser ud til, at det ikke kan løses med de koder og layers jeg har brugt, så jeg vil lade siden stå som den er med besked om, at den ses bedst med 800x600. Jeg har sidenhen lavet en ny side og vil hele tiden lave nye sider, efterhånden som jeg bliver dygtigere.
Men tak for hjælpen.

KH
Tine Müller
Avatar billede zenith_ Nybegynder
09. september 2000 - 01:25 #13
Du kan da evt. bruge noget javascript til at gøre det med, som fischer og henviser til, så kan man regulere størrelsen på et layer igennem javascript, og ligeledes dets position.
document.layers[\"ditlayer\"].top = window.innerheight /2 + (halve størrelse af dit layer)
document.layers[\"ditlayer\"].left = window.innerwidth /2 + (halve størrelse af dit layer)
Avatar billede tinem Novice
15. september 2000 - 09:39 #14
Som jeg tidligere har oplyst, har jeg opgivet at lave min side anderledes.
Jeg må indrømme, at jeg ikke kan finde ud af, hvilke koder jeg skal lave for at få det til virke, måske er der en der vil hjælpe mig med at skære det ud i pap, så vil jeg med glæde give mine 60 points til vedkommende.
Avatar billede tinem Novice
10. juli 2003 - 09:23 #15
Vil gerne lukke spørgsmålet, da det efterhånden er gammelt, men samtidig også uddele point til dem som har hjulpet.

KH
Tine
Avatar billede tinem Novice
10. juli 2003 - 09:27 #16
Hvordan gør jeg det, så at alle herinde incl. mig selv, deler pointene?
KH
Tine